آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟

آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟
آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟ در این مورد کمیسیون ماده 7 شهرداری طرق مقابل شما خواهد بود. به طور خلاصه باید گفت در صورتی که شما به فضای سبز، درختان و یا باغ های درون محدوده شهری آسیبی وارد نمایید، کمیسیون ماده 7 شهرداری میتواند برای شما جریمه در نظر بگیرد. میزان این جریمه میتواند با توجه به میزان آسیب وارده و قدمت و ارزش درختان و... متغیر باشد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

تصادفات شهری بخش زیادی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص میدهند. در این میان، برخی از تصادفات با موانع موجود در فضای شری و فضای سبز صورت میگگیرد. حتما دیده‌ایم که رانندگان به دلایل مختلف با درخت برخورد کرده‌اند. در برخی موارد شدت برخورد به حدی بالاست که باعث واردشدن آسیب به راننده و درخت نیز میشود. تصادفات همواره یکی از اتفاقات تلخی بوده که علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی بسیاری را نیز به همراه دارد. اما سوالی که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد این است که ” آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟ ” این سوالی است که بسیاری از افراد از ما پرسیده اند. با ما تا انتهای این ملطب همراه باشید. 

جهت مشاوره با وکیل حرفه آنلاین کلیک کنید!

کدام کمیسیون شهرداری مرجع رسیدگی به فضای سبز شهری است؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم، زمانی که باعث قطع یک درخت در تصادف میشویم، کدام سازمان طرف مقابل ما خواهد بود. در واقع در تصادفاتی منجر به آسیب به درختان و فضای سبز میشود، طرف شاکی کیست؟ در پاسخ باید گفت کمیسیون ماده 7 شهرداری مسئول رسیدگی به فضای سبز و باغات درون حریم شهرها است. بنابراین در صورت شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید بدانیم که طرف مقابل ما کمیسیون ماده 7 شهرداری میباشد.

آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟

و اما سوال اصلی این مطلب؛ آیا برای شکاندن درخت پارک توسط ماشین باید جریمه داد؟ جواب بلی است؛ در صورتی که هر شخص یا ارگانی به فضای سبز، درختان، باغات و… در حریم شهر ها آسیبی بزند، بسته به میزان آسیب و قدمت و ارزش درخت یا فضای سبز باید جریمه بدهد. که کمیسیون ماده 7 شهرداری میزان جریمه را تعیین می‌نماید. شایان ذکر است مبلغ این جریمه هر سال در بودجه کشور به تصویب مجلس میرسد. 

بیشتر بخوانید: آیا میتوان از تصمیمات کمیسیون های شهرداری شکایت کرد؟

وکیل جرائم رانندگی و تصادفات

خودرو در کنار راحتی های فراوانی که به همراه دارد، مخاطرات جدی نیز میتواند به ارمغان بیاورد که پیش گیری از برخی از آنها حتی در اختیار شما نیز نمیباشد. موضوعی که اهمیت دارد این است که در صورت وقوع تصادفات رانندگی اگر درگیر جرائم رانندگی شدید، چه کاری انجام دهید. به عنوان مقال فرض کنید شما یا یکی از اطرافیانتان در تصادفی باعث قطع یک درخت چند ده ساله در تهران شده‌اید. ممکن است کمیسیون ماده 7 شهرداری یک جریمه قابل توجه برای شما در نظر بگیرد. آیا امکان شکایت و تجدید نظر وجود دارد؟ 

توضیه میکنیم در این موارد حتما با تیم وکلای حرفه ای موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان درارتباط باشید. جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید از طریق فرم های موجود در سایت دادخواهان مجد درخواست خود را ارسال نمایید. همچنین جهت مشاوره تلفنی فوری با وکیل با شماره 09126131767 در تماس باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در برخی از این موارد، مشاهده می‌شود که

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا