شکایت از مکانیک بابت انداختن قطعات تقلبی روی ماشین

در سال های گذشته شکایت از مکانیکی ها و تعمیرگاه های خودرویی بخش زیادی از پرونده ها را به خود اختصاص داده. شکایت از مکانیک به دلایل مختلفی مطرح میشود که یکی از آنها به علت استفاده از قطعه تقلبی میباشد. در این مقاله به صورت کامل موضوع شکایت از مکانیک بابت انداختن قطعات تقلبی روی ماشین را بررسی خواهیم کرد تا نحوه شکایت از مکانیک آشنا شوید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

یکی از موضوعاتی که تقریبا برای تمام خودرو سواران اتفاق افتاده است، خراب شدن ماشین است. با خراب شدن ماشین، به نزدیک ترین مکانیکی مراجعه میکنید و انتظار دارید بعد از اینکه ماشین راتحویل گرفتید، مانند سابق کار کند و دردسر تازه‌ای برای شما ایجاد نکند. دریغ از آنکه ممکن است مکانیک کار خود را به درستی انجام نداده باشد و یا قطعه تقلبی در ماشین شما به کار برده باشد. با توجه به هزینه های بالای تعمیرات ماشین، هیچکس دلش نمیخواهد دوبار هزینه یک کار را بدهد. بنابراین در این مقاله به بررسی نحوه “شکایت از مکانیک بابت انداختن قطعات تقلبی روی ماشین” خواهیم پرداخت. افراد زیادی درگیر این موضوع هستند اما شیوه و مراحل شکایت از مکانیک را نمیدانند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با تمام ابعاد این موضوع آشنا شوید. 

جهت مشاوره آنلاین با وکیل کلیک کنید!

در چه مواردی میتوان از مکانیک شکایت کرد؟ 

برای درک بهتر موضوع این مطلب، بهتر است در ابتدا بدانیم در چه مواردی میتوان از مکانیک شکایت کرد. بعضا خطا‌ های مکانیک میتواند باعث وقوع حوادث مرگباری شود که عواقب آن جبران ناپذیر است. بنابر این قبل از هرچیزی توصیه میکنیم به سادگی هر شخصی اعتماد نکنید و خودروی خود را به ایشان نسپارید و حتما قبل از انتخاب مکانیک، ابعاد مختلف را بررسی نمایید. مانند پروانه کسب، گواهی های مربوط به اتحادیه و… 

به هر شکل در ادامه به 3 مورد اشاره میشود که عمده شکایت ها از تعمیرکاران مربوط به آن ها میباشد.  

   1. شکایت از مکانیک بابت انداختن قطعات تقلبی روی ماشین

بعضا انداختن قطعات تقلبی بر روی خودرو توسط مکانیک علاوه بر ایجاد هزینه های مالی، ممکن است باعث شود تا حادثه ای رخ دهد و یا باعث شود تا شما در راه بمانید و از یک جلسه مهم عقب بمانید. بنابراین شما میتوانید از مکانیک بابت انداختن قطعات تقلبی روی ماشین شکایت کنید. 

   2. شکایت از مکانیک به علت دستمزد بالا و غیر متعارف

یکی دیگر از این موارد، دستمزد بالاتر از عرف برخی مکانیک ها میباشد که شاکیان زیادی در طول سال های گذشته داشته است. در واقع اتحادیه تعمیرکاران که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت میکند، هر ساله یک تعرفه مشخص برای خدمات تعمیرکاران خودرو منتشر میکند و هرگونه دستمزد بالاتر از آن قانونا ممنون میباشد. بنابراین اگر متوجه شدید که مکانیک، دستمزدی بالاتر از عرف از شما دریافت کرده است میتوانید از او شکایت نمایید. 

   3. شکایت از مکانیک به علت آسیب زدن به خودرو

بعضا مکانیک ها قسمتی از خودرو که به علت خرابی آن به تعمیرگاه مراجعه کرده اید را تعمیر میکنند اما در پروسه انجام تعمیرات، بخش دیگری از خودرو را که قبلا هیچ مشکلی نداشته را خراب میکنند. یا حتی در مواردی به علت برخورد آچار، جک و سایر لوان تعمیرگاه به بدنه خودرو آسیب وارد میشود. در این موارد نیز شما میتوانید شکایت خود را علیه مکانیک مطرح نمایید. 

نحوه شکایت از مکانیک 

در واقع نحوه شکایت از مکانیک در سه موضوع بالا با یک دیگر متفاوت است. به این ترتیب که در مورد دوم که در خصوص تعرفه بالاتر از عرف یا همان گرانفروشی است، مرجع رسیدگی سازمان تعزیرات میباشد. در صورتی که در دو مورد دیگر وزارت صمت مسئول رسیدگی میباشد. برای شکایت از طریق وزارت صمت باید درخواست خود را برای اتحادیه ارسال نمایید و اگر بتوانید اثبات کنید که مکانیک از قطعه تقلبی استفاده کرده یا به هر نحوی به خودروی شما آسیب وارد کرده است، شما از طریق اتحاده به همان مکانیکی معرفی میشوید ئ ایشان موظف است مشکل شما را رفع نماید. همچنین برای شکایت از گرانفروشی میتوانید به سازمان تعزیرات مراجعه نمایید و یا از طریق سامانه 124 شکایت خود را مطرح نمایید تا مسئولین سازمان تعزیرات در اسرع وقت به آن رسیدگی نمایند.

نکته قابل توجه در این موضوع این است که برای ثبت هر نوع شکایتی علیه مکانیک، نیاز دارید که فاکتور خدمات به همراه مهر و امضای مکانیک  را در اختیار داشته باشید. همچنین وجه شما باید از طریق دستگاه کارتخوان پرداخت شده باشد و رسید آن را ضمیمه پرونده نمایید. 

وکیل برای ثبت شکایت

ثبت و پیگیری شکایت در مراجع قانونی فرآیندی است که علاوه بر زمان گیر بودن نیاز به تجربه و دانش حقوقی نیز دارد. توصیه میکنیم برای ثبت شکایت از مکانیک یا هر شکایت دیگری حتما با یک وکیل ماهر در ارتباط باشید. موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان با در اختیار داشتن کادر حقوقی حرفه ای با سالها سابقه درخشان، آماده است تا در موضوعات مختلف حقوقی و کیفری همراه شما بزرگواران باشد. جهت مشاوره رایگان با وکیل میتوانید با شماره 09126131767 در تماس باشید. همچنین از طریق فرم های موجود در وبسایت میتوانید درخواست خود را برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرند. 

 

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در برخی از این موارد، مشاهده می‌شود که

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا