سوالات متداول حقوقی در حوزه املاک و اراضی

صلاحیت رسیدگی به تخلفات ساختمانی بر عهده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می باشد و در صورت صدور رای توسط کمیسیون بدوی، امکان اعتراض در هیات تجدید نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد.

در مواردی دیده شده است که فروشنده، به دلیل افزایش قیمت ملک در مدت زمان بین انجام معامله و تنظیم سند، از تحویل دادن ملک امتناع میکند؛ در صورتی که تاریخ تحویل ملک به خریدار در مبایعه نامه مشخص شده باشد، و فروشنده ملک را تحویل ندهد، خریدار بایستی “دعاوی الزام به تحویل ملک” مطرح کند که در این شرایط حتما توصیه میکنیم از وکیل مطمئن و متخصص مشاوره بگیرید

 

وکیل متخصص

با توجه به پیچیدگی های پرونده های ملکی، ممکن است اشخاص با تمام ابعاد آن آشنایی نداشته باشند اما وکیل های متخصص این حوزه با توجه به تحصیلات آکادمیکی که دارند و تجربه ای که در این زمینه کسب کرده اند، ابعاد مختلف دعاوی ملکی را به خوبی درک میکنند و لذا در شرایط مختلف، تصمیمات بهتری میگیرند. موسسه حقوقی دادخواهان مجد، با توجه به آمار های موجود، از جمله موفق ترین موسسات حقوقی در زمینه دعاوی ملکی بوده است.

در هر صورت فروشنده باید سند رسمی را تنظیم کند و در صورت امتناع از این کار شما میتوانید این موضوع را از مراجع قانونی این مساله را پیگیری نمایید

در این صورت اگر فروشنده ملک را تسلیم نکرد، باید در دادگاه محلی که ملک در آن قرار دارد برای طرح دعوای الزام به تحویل ملک اقدام نمایید. برای طرع دعوا لازم است که سند مبایعه نامه و سند مربوط به پرداخت هزینه قرارداد را پیوست کنید.

اگر ملکی که تصرف شده است دارای سند رسمی باشد، شخص شاکی میتواند دعوای خلع ید را در دادگام مطرح کند. داشتن سند رسمی ، شرط اعلام دعوای خلع ید میباشد.

به ملکی که متعلق به چند نفر باشد، ملک مشاع گفته میشود. برای خرید ملک مشاع دو حالت وجود دارد. یک حالت این است که تمامی مالکین در زمان عقد قرارداد حاضر باشند و حالت دوم این است که یکی از مالکین با در دست داشتن وکالت رسمی از سایر مالکین به نمایندگی از آنها حضور پیدا کند.

سوالات متداول حقوقی در حوزه مهاجرت

میزان سرمایه گذاری در کشور های مختلف جهت اخذ اقامت آن کشور ، متفاوت است. برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور مورد نظر، میتوانید با وکیل های دپارتمان مهاجرت دادخواهان مجد تماس بگیرید چه بسا با یک مشاوره چند دقیقه ای تلفنی پاسخ سوالات خود را دریافت کردید. 

برای مهاجرت به کانادا یا هرکشور دیگری، راه های بسیار متعددی وجود دارد. اما بهترین و امن  ترین و سریع ترین روش برای مهاجرت، داشتن یک وکیل خوب است. یک وکیل حرفه ای در مرحله های مختلف مهاجرت با مشاوره های خوب خود روشنگر مسیر شما خواهد بود.

در حال حاضر 70 روش فعال برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که عبارتند از :

  •  مهاجرت تحصیلی
  • سرمایه گذاری
  •  کاری
  •  کار آفرینی
  •  پرستاری
  •  خود اشتغالی
  •  ثبت شرکت در کانادا
  •  Skilled worker 
  •  Express Entry

با توجه به اینکه با افزایش سن، برای مهاجرت به کانادا امتیاز کمتری دریافت میکنید، میتوان گفت که بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 20 تا 29 سالگی میباشد چرا که در این سن شما میتوانید 100 الی 110 امتیاز دریافت کنید که امتیاز کامل است.

مشورت با یک وکیل حرفه ای که با توجه به شرایط شما، بهترین گزینه ها را برای مهاجرت به شما ارائه بدهد 

به طبع هزینه زندگی در کانادا با توجه به شیوه زندگی و شهر محل سکونت افراد متفاوت میباشد. اما به طور میانگین زندگی در کانادا برای یک خانواده دو نفره 10 الی 12 هزار دلار در سال هزینه دارد.

در صورتی که در ول مدت اقامت توریستی خود در کانادا شغلی پیدا کنید میتوانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

برای دریافت اقامت دائم ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار بخرید. همچنین با خرید ملکی به ارزش 60 هزار دلار، میتوانید اقامت 3 ساله ترکیه را بدست بیاورید.

اگر بعد از پایان تحصیلتان در ترکیه مشغول به کار شوید میتوانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید

پیمایش به بالا