مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی

مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی
پرونده های حقوقی خانوادگی بعضا بسیار پیچیده میشوند و این پیچیدگی میتواند به روابط خانواده ها آسیب واردنماید که تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود. حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی بسیار میتواند تعیین کننده باشد و نتایج مثبتی به ارمغان بیاورد که در این مقاله به برخی مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی اشاره خواهیم کرد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است که توصیه‌های زیادی برای حفاظت از آن هم در قانون و هم در دین شده است. اما بعضا به دلایل مختلف، اعضای خانواده با یکدیگر به مشکل میخورنده که در قانون تحت عنوان دعاوی خانوادگی یا پرونده های خانوادگی مطرح میشوند. اما موضوعی که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد، مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی است.

پرونده های خانوادگی چیست؟

قبل از اینک مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم منظور از پرونده های خانوادگی چیست و شامل چه مواردی میشوند. در واقع مشکلاتی که میان اعضای خانواده پیش می‌آید و قابل حل از طریق گفتمان های خانوادگی نیست، در بستر قانون در قالب پرونده های خانوادگی یا دعاوی خانواده مطرح میشوند. در ادامه برخی از انواع پرونده های خانوادگی را به صورت خلاصه بررسی خواهیم کرد.

جهت مشاوره با وکیل آنلاین کلیک کنید!

انواع پرونده‌ های خانوادگی

همانطور که گفته شد، پرونده های خانوادگی انواع مختلفی دارد و بعضا پیچیدگی های حقوقی آن بسیار زیاد میشود. به شکلی که در برخی موارد حتی اعضای خانواده به حبس نیز محکوم میشوند. بررسی دقیق انواع پرونده های خانوادگی موضوع اصلی این مقاله نمیباشد و در این بخش فقط به صورت کلی به برخی از دعاوی مهم خانوادگی اشاره میکنیم.

1.       طلاق

بی شک طلاق یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی هر شخصی میتواند باشد. طلاق زن  و مرد از یک دیگر، علاوه بر صدمات روحی که به همراه دارد مسائل حقوقی دیگری را نیز ایجاد میکند. به عنوان مثال موضوع مهریه، حضانت فرزندان و… مسائلی هستند که در هنگام طلاق مطرح میشوند که هر یک پیچیدگی های خود را دارند.

2.       انحصار وراثت

اموالی که بعد از فوت به ورثه ایشان خواهد رسید بعضا باعث ایجاد چالش هایی بین ورثه میشود. مشخص کردن دقیق سهم هر شخص از میزان ارث و بسیاری از موارد دیگر قانون برای هر کدام چاره‌ای اندیشیده است.

3.       دعاوی کیفری خانوادگی

متاسفانه بعضا در خانواده ها موضوعاتی پیش می‌آید که حتی شندین آنها روح انسان را آزار میدهد. مانند کشتن پدر توسط فرزند، قتل فرزند توسط پدر، کشتن همسر توسط شوهر یا برعکس و مواردی از این دست. به طبع جرائم خانوادگی از این قبیل نه تنها در رسته دعاوی کیفری خانوادگی قرار میگیرد، بلکه جنبه عمومی نیز دارد چرا که میتواند در افکار عمومی تاثیر منفی داشته باشد.

پرونده های خانوادگی بسیاری نیز وجود دارد که پرداختن به همه آنها موضوع این بحث نمیباشد.

آیا حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی میتواند کمک کند؟

سوالی که بسیاری از موکلین حوزه پرونده های خانوادگی از وکلای موسسه حقوقی دادخواهان مجد پرسیده اند این است که آیا حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی کمکی میکند یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت حضور وکیل کمک بسیار بزرگی میتواند به حل و فصل پرونده های خانوادگی نماید.

بر خلاف اینکه وکلا با دفاعیه های دادگاه ها و مراجع قضایی شناخته میشوند، بسیاری از پرونده هایی که وکیل در آنها حضور داشته است، در خارج از فضای دادگاه به نتیجه رسیده اند. به عنوان مثال در یک تحقیق انجام شده از 1000 زوج در حال طلاق که درگیر دعاوی حضانت بوده اند، نتایج به شرح زیر میباشد:

نمودار-تاثیر-وکیل-در-حل-و-فصل-پرونده-های-خانوادگی

طبق نمودار فوق، در 86% پرونده هایی که هم زوج و هم زوجه وکیل داشته اند، توافق خارج از دادگاه صورت گرفته که در این پرونده ها 83 درصد از توافقات مبنی بر حضانت اشتراکی بین پدر و مادر بوده است که آمار فوق العاده ای است و نشان میدهد حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی بسیار موثر میباشد.

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل برای حل و فصل پرونده های خانوادگی

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل در پرنده های خانوادگی بسیار زیاد  میباشد که در ادامه به برخی از آنها به صورت تیتروار اشاره خواهیم کرد:

  • ارتقاء شفافیت در مسائل مرتبط با حقوق خانواده
  • تدوین تفاهم نام ها در مسائل نفقه و تقسیم ارث
  • کمک به پیشگیری از موارد خشونت خانگی
  • کمک به حفاظت از محرمانگی وحریم خصوصی پرونده های خانوادگی
  • مدیریت هزینه های حقوقی
  • پیش گیری از درگیری های خانوادگی و آسیب به بنیان خانواده ها در دعاوی مختلف
  • حفاطت از حقوق کودکان در طلاق
  • کاهش مدت زمان نتیجه بخشی پروسه حقوقی

این ها تنها مواردی از مزایای مشورت با وکیل برای در پرونده های خانوادگی میباشد.

وکیل پرونده های خانوادگی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دعاوی خانوادگی میتوانید با یکی از شماره های زیر در ارتباط باشید تا وکلای دپارتمان دعاوی خانوادگی موسسه حقوقی دادخواهان مجد شما را در کوتاهترین زمان ممکن راهنمایی کند.

  • 09126131767
  • 02126139409
  • 02126450491
  • 02126139677

همچنین میتوانید از طریق فرم موجود در همین صفحه و یا فرم درخواست مشاوره حقوقی رایگان در وسط صفحه خانه، درخواست خود را برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا