آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است

آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است
با توجه به اینکه تصرف عدوانی یکی از پیچیده ترین و پر تکرار ترین دعاوی ملکی کیفری میباشد، افراد بسیاری پرسیده‌اند که آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است یا خیر؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

تصرف عدوانی یکی از دعاوی کیفری پر تکرار در حوزه ملکی میباشد که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. پرونده های تصرف عدوانی عمدتا پیچیدگی زیادی دارند. یکی از سوالاتی که افراد بسیاری پرسیده اند این است که آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است؟ البته این سوال در موضوعات دیگری نیز مطرح میشود. افراد همواره به دنبال آن هستند که تنها در موارد بسیار ضروری و حاد با وکیل مشور نمایند. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است یا خیر. البته قبل از پاسخ دادن به این سوال، بهتر است با مفهوم تصرف عدوانی آشنایی بیشتری داشته باشید.

جهت مشاوره با وکیل ملکی کیفری کلیک کنید!

تصرف عدوانی چیست؟

تصرف عدوانی در لغت به معنای به “زور خارج نمودن مال یا ملکی از اختیار صاحبش” است. در اصطلاح حقوقی، تصرف به این معنا است که اموال منقول شخصی را که سابقه تصرف آنها را دارد، بدون رضایت ایشان، از تصرف او خارج کرد. منظور تصرف سلطه شخص بر مالی است. این سلطه میتواند به واسطه این باشد که شخص مالک آن مال یا ملک است یا اینکه به هر دلیلی مانند اجاره، حق استفاده از آن مال را دارد.

آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است؟

با مفهوم تصرف عدوانی آشنا شدیم. با توجه به تعاریف ارائه شده، آیا مشورت با وکیل در پرونده تصرف عدوانی ضروری است؟ در جواب به این سوال باید گفت بله؛ مشورت با وکیل برای پرونده تصرف عدوانی بسیار ضروری است. چرا که در صورت عدم توانایی در اثبات مالکیت، ممکن است ملک شما برای همیشه از دست شما خارج شود و در تصرف متصرف باقی بماند. از سمتی نیز با توجه به قیمت های نجومی ملک در ایران، هیچکسی تمایل ندارد که ملک خود را به زور از دست بدهد.

سوال بعدی که در همین راستا به آن پاسخ خواهیم داد این است که در صورت مراجعه به وکیل، وظایف وکیل در پرونده تصرف عدوانی چیست؟ در ادامه به برخی وظایف مهم وکیل در پرونده تصرف عدوانی خواهیم پرداخت.

وظایف وکیل در پرونده تصرف عدوانی

همانطور که گفتیم،  برای پیروزی در پرونده تصرف عدوانی نیاز به دانش حقوقی بالایی دارید. یک وکیل در پرونده تصرف عدوانی وظیفه دارد بعد از بررسی ابعاد مختلف پرونده، دعوای تصرف عدوانی را از سمت شما در دادگاه مطرح نماید. همچنین وکیل تصرف عدوانی باید مستندات لازم جهت رفع تصرف را به دادگاه ارائه نماید. همچنین حضور وکیل در جلسات رسیدگی و مراجع قضایی در راستای دفاع از حقوق شما از وظایف بدیهی وکیل میباشد. 

اگر وکیل در پرونده پیروز نشود، می توان از او شکایت کرد؟ کلیک کنید!

موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان: تهران، نیاوران- 09126131767

موسسه حقوقی دادخواهان مجد در پرونده های تصرف عدوانی همراه شماست

موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان با در اختیار داشتن کادر حقوقی مجرب و داشتن دپارتمان های حرفه ای در زمینه های ملکی، پولی، بانکی و… تا رسیدن به نتایج مطلوبتان در کنار شما خواهد بود. در رابطه با پرونده های تصرف عدوانی که در حوزه دعاوی ملکی کیفری قرار میگیرد، اگر به دنبال یک وکیل تصرف عدوانی حرفه هستید تا در مراجع قضایی از حقوق شما دفاع کند، همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با ما در ارتباط باشید. 

 

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در برخی از این موارد، مشاهده می‌شود که

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا