وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران چه کسانی هستند؟

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران چه کسانی هستند؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پادکست وکیل پایه یک دادگستری و مشاورحقوقی در تهران چه کسانی هستند؟

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران چه کسانی هستند؟ آیا وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران با یکدیگر تفاوت دارند؟ آیا برای حل و فصل دعاوی حقوقی گوناگون مراجعه به آنها ضروری است؟ تهران به عنوان پایتخت کشور ما از جمله شهرهایی است که تعداد دعاوی گوناگون حقوقی و کیفری در آن بسیار زیاد می باشد. در واقع هنگامی که یک مشکل حقوقی برای شهروندان تهرانی به وجود می آید، سوالات گوناگونی پیرامون استفاده از دانش و تجربه وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور حقوقی در تهران برای آنها مطرح می شود. به همین خاطر در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد قصد داریم با این موضوع آشنا شویم.

بررسی یک تفکر رایج و اشتباه:

در اولین گام، قبل از بررسی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران بایستی شما را با یک تفکر رایج و غلط آشنا کنیم. با توجه به پیشرفت جوامع و گسترش روابط بین انسان ها اختلافات حقوقی جدید و پیچیده تری نیز به وجود آمده اند. به نحوی که مواجه شدن با مشکلات حقوقی در زندگی هر فرد، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. اگرچه بسیاری از افراد از اهمیت مشورت با وکیل و مشاور حقوقی آشنا هستند اما هنگامی که یک مشکل حقوقی برای آنها به وجود می آید، فکر می کنند خودشان می توانند آن را حل کنند. در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه است. همانطور که افراد نمی توانند خودشان قلب خود را عمل کنند، حل و فصل دعاوی حقوقی، نیازمند مشورت با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران خواهد بود.

مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری
مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

هنگام آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران بایستی با تعریف وکیل پایه یک دادگستری در تهران آشنا شویم. همه ما به خوبی با تعریف وکیل آشنا هستیم. در واقع هنگامی که یک مشکل حقوقی برای ما به وجود می آید، به وکیل مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی از وی مشورت گرفته یا حل و فصل دعوای مورد نظر را به وی می سپاریم. این تعریف عرفی وکیل می باشد اما تعریف حقوقی وکیل پایه یک دادگستری در تهران جزئیات بیشتری دارد.

از نظر حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری در تهران، شخصی است که در وهله اول پس از گذراندن مراحل لازم، پروانه وکالت خود را کسب کرده باشد. سپس به عضویت کانون وکلای دادگستری تهران درآمده و با دانش حقوقی که دارد به شهروندان برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری گوناگون کمک می کند.

مشاور حقوقی در تهران کیست؟

اکنون که با تعریف وکیل پایه یک دادگستری در تهران آشنا شدیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که مشاور حقوقی در تهران کیست؟ در واقع مشاور حقوقی در تهران شخصی است که دارای تحصیلات حقوقی بوده و به شهروندان تهرانی جهت حل و فصل مشکلات حقوقی و کیفری خود مشاوره می دهد.

همچنین پیدا کردن مشاور حقوقی خوب در تهران امری بسیار سخت و دشوار است. در نتیجه باید شما را با ویژگی های مشاور حقوقی خوب آشنا کنیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • بررسی تمامی جوانب پرونده متقاضی، بدون در نظر گرفتن میزان حق المشاوره.
  • ارائه کاربردی ترین راهکارهای حقوقی برای حل و فصل دعاوی گوناگون.
  • عدم پرداختن به حواشی پیرامون پرونده و تمرکز بر ارائه راهکارهای اصولی.
  • داشتن نگاهی واقع بینانه به پرونده و نتیجه آن.
  • مطلع ساختن متقاضی از نتایج احتمالی پرونده.
  • کمک به متقاضی برای فراهم کردن اسناد و مدارک لازم.
مشاور حقوقی در تهران
مشاور حقوقی در تهران

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران:

نکته دیگری که پرداختن به آن ضروری است، تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران می باشد.

مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری از چهار جنبه با یکدیگر تفاوت دارند:

  • مدرک لازم برای فعالیت: همانطور که ذکر شد وکیل، بایستی پروانه وکالت خود را کسب کرده باشد. در حالی که مشاوران، نیازی به پروانه وکالت نداشته و همه کسانی که در رشته­های حقوقی، فارغ­التحصیل شده باشند، می توانند در این حیطه مشغول شوند.
  • حیطه فعالیت: معمولا مشاوران حقوقی در حیطه فعالیت اقتصادی نظیر انعقاد قراردادها فعالیت می کنند، در حالی که وکلا در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری به فعالیت می پردازند.
  • میزان دستمزد: معمولا مشاوران با شرکت ها یا افراد گوناگون قرارداد می بندند و حق المشاوره آنها به صورت ساعتی تعیین می شود. در حالی که این مسئله برای وکلا متفاوت خواهد بود.
  • محدودیت در استخدام رسمی در شرکت ها یا سازمان ها: کسانی که پروانه وکالت دریافت کرده اند نمی توانند به صورت رسمی به استخدام سازمان ها و شرکت ها در بیایند، مگر اینکه پروانه وکالت خود را تودیع کنند. در صورتی که این محدودیت برای مشاورین حقوقی وجود ندارد.

مشاوره با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی؟

یکی از سوالاتی که متقاضیان مشورت با وکیل و مشاور حقوقی در ذهن خود می پرسند، این است که کدام روش بهتر است؟ انتخاب این مسئله که کدام روش برای حل و فصل پرونده های حقوقی بهتر است به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. البته می توان به صورت کلی به این موضوع اشاره نمود که شرایط پرونده شما در تعیین بهترین روش مشورت با وکیل و مشاور حقوقی اثرگذار باشد. گاهی اوقات ممکن است برای حل و فصل پرونده های حقوقی نیاز به دانش وکیل پایه یک دادگستری داشته باشید. همچنین گاهی اوقات نیز ممکن است این مسئله از طریق مشورت با مشاور حقوقی در تهران حل شود.

مشاوره با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی
مشاوره با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی

سخن پایانی:

در این مقاله سعی داشتیم شما را با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران آشنا کنیم. همچنین گفته شد که حل و فصل دعاوی حقوقی تنها از طریق مشورت با وکیل و مشاور حقوقی امکان پذیر است. البته آیا می توان به هر وکیل یا مشاور حقوقی اعتماد نمود؟ قطعا پاسخ این سوال منفی خواهد بود. در نتیجه بایستی حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری گوناگون را به وکلا و مشاوران حقوقی مجرب بسپارید.

ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با هدف حل و فصل تمامی دعاوی حقوقی و کیفری گرد هم آمده ایم تا به شما در این حیطه کمک کنیم. شما می توانید همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان اقدام فرمایید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

پادکست مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟ کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا