مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس کدامند؟

مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پادکست مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس کدامند

مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس چیست؟ افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس چه اهمیتی دارد؟ چه شرایطی برای انجام این کار باید مهیا گردد؟ آیا افتتاح حساب برای همه انواع شرکت های در شرف تاسیس ضروری می باشد؟ همانطور که می دانید شرکت ها و فعالیت اقتصادی آنها نقش بسیار مهمی در سیستم اقتصادی جهان امروز بر عهده دارند. همین مسئله باعث شده است که قانونگذاران سراسر جهان توجه ویژه ای به مسائل مربوط به شرکت ها و تاسیس آنها داشته باشند.

به همین خاطر امروزه قوانین و مقررات گوناگونی پیرامون موضوع مذکور وجود دارد. در همین راستا همواره اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی شرکت ها با متخصصین موسسه حقوقی دادخواهان مجد در ارتباط هستند. این افراد سوالات مهمی را پیرامون افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس می پرسند که به مهمترین آنها اشاره کردیم. پس با یکی دیگر از مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد همراه ما باشید تا با مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس آشنا شویم.

اهمیت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس:

اولین موردی که پیش از بررسی مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس باید بدان بپردازیم اهمیت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس می باشد. امروزه تنها شرکت هایی می توانند به صورت قانونی فعالیت خود را انجام دهند که به ثبت رسیده باشند. در همین راستا قانونگذار جهت ثبت تمامی انواع شرکت ها به صورت اختصاصی شرایطی را در نظر گرفته است. یکی از شرایط مذکور این است که برخی از شرکت ها بایستی بخشی از سرمایه اولیه خود را در یک حساب بانکی متعلق به شرکت واریز کنند. در نتیجه افتتاح حساب برای شرکت های در شرف تاسیس در اینگونه موارد اهمیت بالایی خواهد داشت. زیرا بدون انجام آن نمی توان این شرکت را ثبت نمود و به صورت قانونی فعالیت کرد.

اهمیت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس
اهمیت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس

آیا افتتاح حساب برای همه شرکت های در شرف تاسیس ضروری است؟

کسانی که به دنبال آشنایی با مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس هستند، هنگام مشاوره حقوقی شرکت ها یک سوال مهم از ما می پرسند؛ آیا افتتاح حساب برای همه شرکت های در شرف تاسیس ضروری است؟

در واقع همانطور که گفته شد اهمیت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس این است که از جمله شرایط مهم برای تاسیس برخی از شرکت ها سپردن کل یا بخشی از سرمایه اولیه شرکت در یک حساب بانکی می باشد. به همین خاطر تنها آن دسته از شرکت های در شرف تاسیس بایستی برای افتتاح حساب اقدام کنند که جهت تاسیس، نیازمند چنین شرطی باشند. پس اگر سری به قانون بزنیم خواهیم دید که شرکت های سهامی اعم از عام و خاص از جمله شرکت های مذکور می باشند. در نتیجه تنها شرکت های سهامی هستند که پس از دریافت تاییدیه نام بایستی نسبت به افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس اقدام کنند. این موضوع برای سایر شرکت ها نظیر شرکت های با مسئولیت محدود تضامنی و … ضرورتی نخواهد داشت.

چقدر پول باید به حساب بانکی شرکت در شرف تاسیس واریز شود؟

یکی دیگر از مهمترین سوالاتی که متقاضیان آشنایی با مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس از ما می پرسند این است که چه مقدار پول بایستی در حساب بانکی شرکت در شرف تاسیس واریز شود؟ در ابتدا باید بگوییم همانطور که گفته شد افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس تنها در مورد شرکت های سهامی مطرح خواهد شد. در نتیجه باید به ماده 6 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مراجعه کنیم. پس موسسین شرکت های سهامی حداقل بایستی 35 درصد از سرمایه اولیه و تعهد شده را به حساب بانکی شرکت در شرف تاسیس واریز کنند.

افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس
افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس

مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس:

مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس عبارتند از:

  • ارائه درخواست افتتاح حساب بانکی امضا شده توسط صاحبان امضای شرکت.
  • پیش بینی نمودن افتتاح حساب جاری برای شرکت در اساسنامه و ارائه آن.
  • ارائه نمودن شرکتنامه.
  • ارائه نمودن آخرین صورت جلسه مجمع عمومی شرکت که حاوی نام اعضای هیئت مدیره و نحوه برداشت از حساب باشد.
  • ارائه آخرین آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی.
  • ارائه اظهارنامه تسلیم شده به اداره ثبت شرکت ها.
  • فراهم کردن مجوز بانک مرکزی در صورت نیاز.
  • تایید نمودن امضای اشخاص دارای حق امضا در شرکت.
  • پرداخت هزینه های لازم برای افتتاح حساب و واریز کردن حداقل مبلغ لازم.
  • چند قطعه عکس پرسنلی صاحبان امضای شرکت.
  • مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره و مدارک اثبات کننده سمت آنها.
  • استعلام نمودن نام شرکت و مدارک هویتی مدیران از طریق بانک مرکزی.
  • ارائه تعهد مبنی بر اطلاع رسانی فوری هرگونه تغییرات.
  • تکمیل فرم های افتتاح حساب.
  • دادن تعهد مبنی بر ارائه آخرین نسخه اسناد، مدارک و اطلاعات.

محدودیت های افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس:

تا اینجا با مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس آشنا شدیم. پس اکنون باید بگوییم که علیرغم ضرورت افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس این کار محدودیت هایی را نیز برای شرکت به همراه خواهد داشت. از جمله رایج ترین این محدودیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت امکان برداشت وجه تا زمان مشخص.
  • محدودیت امکان دریافت دسته چک چک تا 6 ماه.
محدودیت های افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس
محدودیت های افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس

لزوم مشاوره با وکیل شرکتها:

تا اینجای مقاله سعی داشتیم شما را با نکات مهم پیرامون مدارک جهت افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس آشنا کنیم. اکنون باید بگوییم که پیمودن مراحل ثبت شرکت ها به ویژه افتتاح حساب برای شرکت در شرف تاسیس دارای نکات و ریزه کاری های گوناگونی می باشد. در همین راستا همواره به افراد پیشنهاد می کنیم که این کار را به بهترین وکیل شرکت ها بسپارند. البته امروزه پیدا کردن چنین وکیلی و سپردن این کار خطیر به وی امری بسیار دشوار است.

به همین منظور ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در این زمینه در کنار شما عزیزان هستیم. مجموعه ما از بهترین وکلای شرکت ها بهره می برد که می توانید تنها با یک جلسه مشاوره حقوقی تمامی سوالات خود را از ما بپرسید. همچنین امکان مشاوره حقوقی رایگان را نیز برای شما فراهم کرده ایم.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

پادکست مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟ کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا