بررسی صفر تا صد نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی

نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پادکست نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی

نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی چیست؟ برای تنظیم چنین قراردادی چه نکاتی باید رعایت شود؟ چه مواردی در نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی بایستی ذکر گردد؟ آیا تنظیم این قرارداد باید توسط وکیل تنظیم قرارداد انجام گیرد؟ اگر شما نیز از جمله فعالان اقتصادی باشید، بارها و بارها با اصطلاح نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی روبرو شده اید. همچنین با توجه به مزایایی که این نوع از قرارداد دارد، امروزه بسیاری از کارفرمایان و بازاریاب ها ترجیح می دهند که روابط حقوقی میان خود را بر اساس این قرارداد تنظیم نمایند.

به همین خاطر همه روزه، اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل تنظیم قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی با موسسه حقوقی دادخواهان مجد در ارتباط هستند. این افراد سوالات زیادی را در ذهن خود دارند که به مهمترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد به سراغ نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی برویم.

نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی چیست؟

در اولین گام از بررسی نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی بایستی به سراغ تعریف این قرارداد برویم. قرارداد بازاریابی پورسانتی که با نام قرارداد فروش پورسانتی و درصدی نیز شناخته می شود از رایج ترین قراردادهای بین کارفرمایان و کارشناسان فروش یا بازاریاب ها می باشد.

در واقع با تنظیم قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی، کارفرما در برابر کارشناس فروش یا بازاریاب خود متعهد می شود که علیرغم پرداخت مبلغی به عنوان حقوق ثابت، درصدی از درآمد مواردی را که بازاریاب مورد نظر فروخته است را نیز به وی بپردازد. به عنوان مثال شخص «الف» که کارفرما است در قبال شخص «ب» که بازاریاب می باشد، متعهد می شود که 9 میلیون تومان به عنوان حقوق ثابت ماهانه به وی پرداخت کند. همچنین 15 درصد از درآمد مواردی را که بازاریاب شخصا فروخته است نیز به وی پرداخت خواهد شد. قرارداد بازاریابی درصدی با توجه به مزایایی که دارد هم برای کارفرمایان و هم برای بازاریاب ها گزینه ای بسیار مناسب است.

قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی
قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی

مزایای قرارداد فروش درصدی:

همانطور که در قسمت قبلی ذکر گردید، قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی هم برای کارفرمایان و هم برای بازاریاب ها سودمند خواهد بود. پس قطعاً این سوال را در ذهن دارید که مزایای تنظیم چنین قراردادی چیست؟ از جمله مزایای قرارداد فروش پورسانتی و درصدی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افزایش فروش کارفرما: با توجه به اینکه بازاریاب هر چقدر بیشتر بفروشد، مبلغ بیشتری نیز می گیرد در نتیجه فروش کارفرما هم بیشتر خواهد شد.
  • عدم وجود محدودیت: هیچگونه محدودیتی در میزان فروش بازاریاب وجود ندارد. در نتیجه هر چقدر بیشتر بفروشد، مبلغ بیشتری نیز دریافت خواهد نمود.
  • ایجاد یک رقابت سالم بین بازاریاب های یک مجموعه.
  • قانونی بودن رابطه کارفرما و بازاریاب: با تنظیم نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی رابطه بین کارفرما و بازاریاب کاملا به صورت قانونی شکل می گیرد. در نتیجه هر دو طرف تحت حمایت قانونگذار خواهند بود.
  • کمک به رشد و بهبود برند کارفرما.

چه مواردی باید در قرارداد بازاریابی درصدی ذکر گردد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام مشاوره حقوقی تنظیم قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی از مشاورین موسسه حقوقی ما پرسیده می شود، این است برای تنظیم نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی بایستی چه مواردی ذکر گردد؟ این موارد عبارتند از:

  • اطلاعات هویتی طرفین نظیر نام، نام خانوادگی، کد ملی و غیره.
  • تاریخ انعقاد قرارداد بازاریابی پورسانتی.
  • مدت قرارداد بازاریابی درصدی.
  • تعیین میزان حقوق و نحوه محاسبه آن.
  • تعیین میزان پورسانت و مزایا.
  • مشخص نمودن نحوه پرداخت حقوق و پورسانت.
  • تعیین نمودن ساعات کار بازاریاب.
  • تعیین نمودن محدوده اختیارات بازاریاب.
  • تعیین وظایف بازاریاب.
  • مشخص نمودن محل کار وی.
  • تعیین شرایط مربوط به عدم افشای اطلاعات مجموعه و قرارداد محرمانگی.
  • مشخص کردن شرایط بیمه.
  • تعیین شرایط فسخ.
  • تعیین نحوه تمدید قرارداد.
  • مشخص کردن نحوه تسویه حساب.
قرارداد بازاریابی درصدی
قرارداد بازاریابی درصدی

نکات مهم تنظیم قرارداد بازاریابی پورسانتی:

تا بدینجا با مواردی که بایستی در نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی ذکر گردند، آشنا شدیم. اکنون نوبت آن رسیده که با نکات مهم تنظیم چنین قراردادی نیز آشنا شویم:

  • قرارداد بازاریابی پورسانتی از جمله عقود غیر معین می باشد و منطبق با ماده 10 قانون مدنی تنظیم خواهد شد.
  • اگر کارفرما برای بازاریاب خود، ویژگی ها یا تخصص هایی را در نظر داشته باشد، باید قبل از انعقاد قرارداد این موارد حتماً بررسی شوند.
  • شرایط تمدید قرارداد باید حتماً ذکر گردد و بهتر است کارفرما و بازاریاب قبل از تمام شدن مدت قرارداد تصمیم خود در مورد تمدید یا عدم تمدید را بگیرند.
  • شخصیت بازاریاب نقش بسیار ویژه ای در تنظیم نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی دارد. به همین منظور امکان واگذاری کلی یا جزئی قرارداد به شخص دیگر وجود ندارد.
  • تعیین قلمرو بازاریابی بایستی به صورت دقیق انجام پذیرد.

اهمیت مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد:

همانطور که ذکر شد، نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی از جمله مهم ترین و رایج ترین قراردادها بین کارفرمایان و بازاریاب ها می باشد. در واقع این قرارداد در راستای فعالیت اقتصادی مطرح می شود. در نتیجه به خودی خود دارای اهمیت بالایی است. به عبارت دیگر اگر چنین قراردادی به صورت اصولی منعقد نشود، تبعات مالی غیر قابل جبرانی برای افراد خواهد داشت. همچنین تنظیم اصولی قرارداد فروش پورسانتی و درصدی این اطمینان خاطر را به افراد می دهد که هنگام بروز اختلافات حقوقی می توانند در راستای حل و فصل آن به صورت قانونی اقدام کنند. به علاوه تنظیم این قرارداد توسط وکیل قراردادها باعث می شود که از سوء استفاده های احتمالی نیز جلوگیری گردد. در نتیجه تنظیم چنین قراردادی باید توسط وکیل قراردادها انجام شود.

اهمیت مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد
اهمیت مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد

سخن پایانی:

در این مقاله سعی داشتیم به صورت کامل و تفصیلی با نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی آشنا شویم. در همین راستا با تعریف این قرارداد و موارد و نکاتی که هنگام تنظیم چنین قراردادی بایستی رعایت شوند نیز آشنا شدیم. همچنین به این نکته مهم اشاره داشتیم که تنظیم اصولی نمونه قرارداد بازاریابی پورسانتی و درصدی بسیار مهم است و این کار بایستی حتماً توسط یک وکیل قراردادها انجام گیرد. به همین منظور ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد در کنار شما عزیزان هستیم. شما می توانید برای تنظیم تمامی انواع قراردادها با ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

پادکست مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟ کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا