مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران کیست؟

مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران کیست؟ آیا تفاوتی بین مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد؟ چگونه می توان بهترین مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران را پیدا نمود؟ یک مشاور حقوقی یا وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ امروزه بروز اختلافات حقوقی، امری اجتناب ناپذیر می باشد. به نحوی که هر کدام از ما قطعا حداقل یک بار در زندگی خود با مشکلات حقوقی و نیاز به دریافت خدمات حقوقی مواجه خواهیم شد. در همین راستا وکلا و مشاوران حقوقی می توانند به ما در پیشبرد هدفمند پرونده های حقوقی و کیفری کمک کنند.

در نتیجه بسیاری از افراد خواهان مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در تهران و مشاور حقوقی در این شهر هستند. این افراد همواره سوالات گوناگونی را از ما می پرسند که قرار است در این مقاله به صورت کامل و تفصیلی به آنها بپردازیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد همراه ما باشید.

مشاور حقوقی و وکیل پایه یک با یکدیگر متفاوتند؟

هنگامی که سخن از مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران به میان می آید، بسیاری از افراد تصور می کنند که مشاور حقوقی در تهران و وکیل پایه یک دادگستری در تهران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در صورتی که این تفکر، غلط می باشد. به همین منظور بایستی به این نکته توجه داشته باشیم که هنگام حل و فصل اختلافات حقوقی مراجعه به مشاور حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری بر حسب نیاز ما می تواند راهگشا باشد. پس در اولین گام از بررسی تفاوت مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری بایستی به تعریف آنها و وظایفشان بپردازیم.

مشاور حقوقی و وکیل پایه یک
مشاور حقوقی و وکیل پایه یک

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

اولین گامی که در راستای آشنایی با  وکیل پایه یک دادگستری تهران بایستی برداشته شود، تعریف وکیل پایه یک دادگستری می باشد. <strong>وکیل پایه یک دادگستری در تهران شخصی است که پس از گذراندن مراحلی همچون شرکت در آزمون وکالت و دوره کارآموزی، پروانه وکالت خود را کسب کرده است. این شخص با اخذ پروانه وکالت خود به عضویت کانون وکلای دادگستری تهران در می آید. همچنین وی می تواند به عنوان وکیل پس از انعقاد وکالت نامه و با دریافت حق الوکاله به حل و فصل دعاوی حقوقی یا کیفری شهروندان بپردازد.

در همین راستا وکیل پایه یک دادگستری در تهران وظایف گوناگونی را بر عهده خواهد داشت که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • دادن مشاوره حقوقی به مراجعان.
  • تهیه و نگارش انواع اوراق قضایی و پیش نویس ها جهت حل و فصل دعوای موکل خود.
  • حضور یافتن در دادگاه در راستای حل و فصل دعوا به جای موکل.
  • جمع آوری اسناد و مدارک اثبات کننده ادعای موکل.

مشاور حقوقی کیست؟

در ادامه آشنایی با مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران بایستی با تعریف مشاور حقوقی در تهران </strong>آشنا شویم. در واقع مشاور حقوقی شخصی است که با دانش و تخصص حقوقی که دارد به افراد در زمینه های گوناگون حقوقی کمک می کند. البته وی تنها راه و چاه تنظیم درست روابط حقوقی یا حل و فصل اختلافات حقوقی را به افراد نشان می دهد و خودش جز دادن مشاوره حقوقی نقشی در اینگونه امور نخواهد داشت. اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با تفاوت مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری آشنا شویم.

مشاور حقوقی کیست؟
مشاور حقوقی کیست؟

تفاوت مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری:

در مقام بیان تفاوت مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • وکیل پایه یک دادگستری برای فعالیت بایستی پروانه وکالت خود را کسب کرده باشد. در صورتی که مشاور حقوقی نیاز به چنین پروانه ای نخواهد داشت.
  • به صورت تخصصی، وکیل از دانش، تجربه و علم بیشتری نسبت به مشاور حقوقی برخوردار است.
  • وکلا تحت نظر کانون وکلای دادگستری نظیر کانون وکلای دادگستری تهران مشغول به فعالیت هستند. در صورتی که مشاوران حقوقی تحت نظارت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به فعالیت خود می پردازند.
  • به صورت کلی دستمزد مشاور حقوقی در تهران به صورت ساعتی تعیین خواهد شد. در صورتی که برای وکلا چنین موضوعی مطرح نیست.
  • مشاور حقوقی تنها می تواند به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد و حق ارائه هیچ کدام از خدمات حقوقی دیگر را نخواهد داشت. در صورتی که وکیل می تواند به تمامی خدمات حقوقی مشغول شود.

ویژگی های بهترین مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری در تهران:

تا اینجای مقاله با مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران آشنا شدید. در این قسمت قرار است به ویژگی های بهترین مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری در تهران بپردازیم. در واقع داستن این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. این ویژگی ها عبارتند از:

  • رضایت حداکثری مراجعان قبلی از خدمات حقوقی ارائه شده.
  • داشتن تجربه و دانش کافی در راستای حل و فصل مشکلات حقوقی.
  • امکان ارائه راه حل های اصولی و حقوقی در راستای حل فصل دعاوی.
  • امکان تحلیل قوانین و تطبیق دادن آنها با پرونده مورد نظر.
  • درصد بالای پیروزی در پرونده های گوناگون حقوقی.

مشورت با مشاور حقوقی در تهران بهتر است یا وکیل؟

یکی از سوالاتی که هنگام دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در تهران از متخصصین موسسه حقوقی دادخواهان مجد پرسیده می شود این است که مشورت با مشاور حقوقی بهتر است یا وکیل؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم به طور کلی نمی توان یک نسخه واحد برای تمامی افراد پیچید. به عبارت دیگر با توجه به تفاوت مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری، افراد می توانند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام برای دریافت مشاوره حتما با مشاور حقوقی وکیل پایه یک دادگستری تهران آشنا شوید.

مشورت با مشاور حقوقی در تهران بهتر است یا وکیل
مشورت با مشاور حقوقی در تهران بهتر است یا وکیل

موسسه حقوقی دادخواهان مجد:

ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در زمینه ارائه خدمات حقوقی در کنار شما عزیزان هستیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی از وکلا یا مشاوران حقوقی مجموعه ما اقدام فرمایید. لازم به ذکر است موسسه حقوقی دادخواهان مجد با در اختیار داشتن بهترین وکلا و مشاوران حقوقی به پیشبرد اهداف شما کمک خواهد کرد.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در برخی از این موارد، مشاهده می‌شود که

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا