مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی چیست؟

مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی

مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی چیست؟ این سوال، همان پرسشی است که افراد زیادی هنگام مواجه شدن با مشکلات حقوقی از خود می پرسد. با توجه به این مسئله که بسیاری از افراد با مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی آشنا نیستند، جهت حل و فصل پرونده های حقوقی و کیفری به وکیل مراجعه نمی کنند.

همین مسئله باعث شده است که پرونده های حقوقی گوناگون و پیچیده ای در دادگاه ها مطرح شوند. همچنین این پرونده ها به صورت حل نشده باقی بمانند. البته هزینه بالای خدمات حقوقی نیز بی تاثیر نخواهد بود. پس در این مقاله از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد تصمیم گرفته ایم که به موضوع مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی بپردازیم.

یک تفکر رایج و البته غلط!

قبل از اینکه به سراغ مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی برویم، بایستی با یک تفکر رایج و البته اشتباه آشنا شویم. اگر شما نیز با مشکلات حقوقی مواجه شده باشید، متوجه هستید که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به شما گرفتن مشاوره از وکیل را پیشنهاد دهد. در واقع بسیاری از افراد تصور می کنند حل و فصل پرونده های حقوقی و کیفری آنقدر ساده است که خودشان می توانند از عهده آن بر بیایند. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است. برای حل و فصل این گونه دعاوی، تسلط بر قوانین و راهکارهای حقوقی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که تنها وکلا از پس آن بر می آیند.

وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

یکی دیگر از مواردی که پیش از آشنایی با مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی باید بدان بپردازیم، تعریف وکیل می باشد. همه ما به خوبی با تعریف وکیل آشنا هستیم اما تعریفی که عرف از وکیل ارائه می دهد، کامل نیست. در واقع این تعریف، ویژگی داشتن پروانه وکالت برای وکیل را مطرح نمی کند. پس در تعریف حقوقی وکیل بایستی بگوییم، وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پروانه وکالت خود را اخذ کرده و ضمن دریافت حق الوکاله با دانش و تخصص حقوقی که دارد به حل و فصل پرونده های حقوقی و کیفری افراد کمک می کند. بررسی این مسئله که وکیل پایه یک دادگستری برای دریافت پروانه وکالت خود بایستی چه اقداماتی را انجام دهد، از حوصله این بحث خارج می باشد.

اهمیت مشورت با وکیل:

بررسی و آشنایی با مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی مستلزم بررسی اهمیت گرفتن مشاوره از وکیل می باشد. تصور رایج و غلطی پیرامون مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد. به صورتی که بسیاری از افراد، گرفتن وکیل برای مشکلات حقوقی خود را امری پیش پا افتاده و غیر ضروری تلقی می کنند. در حالی که گرفتن مشاوره از وکیل حتی از نفس کشیدن هم مهم تر است!

در وهله اول باید بگوییم، پیرامون مشکلات حقوقی، قوانین و مقررات متنوع و گسترده ای وجود دارد که تنها وکلا به صورت تخصصی با آنها آشنا هستند. از طرفی، تمامی مسائل حقوقی و کیفری آنقدر مهم اند که بهتر است با گرفتن مشاوره از وکیل، ریسک تبعات آن را کاهش دهید. در آخر نیز بایستی به مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی اشاره داشته باشیم.

گرفتن وکیل برای مشکلات حقوقی
حضور وکیل چه مزیتی دارد؟

مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی:

اکنون نوبت آن است که به سراغ هدف اصلی این مقاله یعنی آشنایی با مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی برویم. این مزایا عبارتند از:

  • مطلع شدن موکل از نتیجه احتمالی پرونده با بررسی اسناد، مدارک و شواهد موجود در پرونده.
  • جلوگیری از صرف هزینه های آتی ناشی از عدم دریافت مشاوره از وکیل.
  • آشنایی با مقررات و قوانین مربوط به پرونده.
  • تعیین زمان مناسب برای ارائه دعوا و مستندات مربوط به آن.
  • حدس زدن دفاعیات شخص مقابل قبل از تشکیل شدن جلسه دادگاه و آماده کردن پاسخ درخور و مناسب.
  • تعیین اصولی ترین، مطمئن ترین و کم هزینه ترین راه برای به دست آمدن نتیجه دلخواه موکل.
  • استفاده از دانش و تخصص وکیل که پس از سال ها کار کردن در این زمینه به دست آمده.
  • عدم نیاز به حضور موکل در محاکم قضایی و جلسات رسیدگی.
  • تسریع فرایند رسیدگی به پرونده.

گرفتن وکیل بهتر است یا مشاوره حقوقی با او؟

حال که با مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی آشنا شدیم، بایستی به این سوال پاسخ دهیم که مشاوره حقوقی بهتر است یا گرفتن وکیل برای مشکلات حقوقی؟ در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که افراد می توانند به دو صورت از دانش و تخصص وکیل بهره ببرند. در وهله اول، شهروندان می توانند از وکیل مشاوره بگیرند. به عبارتی در مشاوره حقوقی، وکیل شرایط پرونده را بررسی کرده و راهکارهای لازم برای حل و فصل آن را به متقاضی ارائه می نماید.

در صورتی که گرفتن وکیل برای مشکلات حقوقی به معنی حضور وکیل در پرونده می باشد. به صورتی که وی شخصا به حل و فصل پرونده های حقوقی و کیفری مورد نظر خواهد پرداخت. اکنون در پاسخ به سوال مذکور بایستی بگوییم، مشاوره حقوقی هیچ برتری نسبت به گرفتن وکیل برای مشکلات حقوقی نخواهد داشت. در نتیجه شما می توانید از هر روشی که دوست دارید با وکیل مورد نظر خود در ارتباط باشید.

مشاوره از وکیل
مشاوره از وکیل

سخن پایانی:

در این مقاله به صورت کامل و تفصیلی با وکیل و مزایای حضور وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی آشنا شدیم. در نتیجه اگر شما نیز با مشکلات متعدد حقوقی روبرو هستید، بهتر است به جای اینکه خودتان این مشکلات را حل کنید، آن را به دستان امن وکلای متخصص بسپارید.

پس اگر به دنبال یافتن بهترین وکلای کشور هستید، ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با بیش از 100 سال سابقه و 800 پرونده موفق در کنار شما عزیزان می‌ باشیم تا بتوانیم در راستای استقرار عدالت، گامی برداریم. به همین منظور ما امکان مشاوره حقوقی رایگان با وکلای متخصص مجموعه را برای شهروندان فراهم کرده ایم. شما می توانید همین الان نسبت به انجام آن اقدام کنید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

پادکست مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟ کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا