آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پادکست آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران کیست؟ آیا تفاوتی بین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران وجود دارد؟ برای حل و فصل دعاوی بهتر است به کدام یک مراجعه کنیم؟ امروزه افزایش مشکلات و اختلافات حقوقی در تهران باعث شده که مراجعه به مشاور حقوقی افزایش یاید. به همین خاطر همواره افراد زیادی جهت دریافت مشاوره و خدمات حقوقی با موسسه حقوقی دادخواهان مجد تماس می گیرند. در نتیجه، تصمیم گرفته ایم در این مقاله به صورت کامل و تفصیلی با مشاور حقوقی تهران آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره با وکیل یا مشاور حقوقی:

قبل از اینکه به تعریف مشاوره حقوقی تهران بپردازیم، باید به سراغ اهمیت مشاوره با وکیل یا مشاور حقوقی برویم. همانطور که گفته شد، امروزه با پیچیده تر شدن روابط انسانی، مقررات و قوانین گوناگونی برای تنظیم این روابط به وجود آمده اند. همین مسئله باعث شده که میزان اختلافات حقوقی در ایران به ویژه شهر تهران افزایش یابد. در همین راستا تنها وکیل پایه یک دادگستری در تهران یا مشاور حقوقی در تهران می تواند به کمک افراد بیاید. همچنین بایستی به این نکته اشاره کنیم که کوچک ترین کوتاهی در حل و فصل دعاوی حقوقی ممکن است تبعات مالی، جانی یا حیثیتی غیر قابل جبرانی برای افراد داشته باشد. در نتیجه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری تهران بسیار حائز اهمیت است.

وکیل پایه یک دادگستری در تهران
وکیل پایه یک دادگستری در تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران کیست؟

در ابتدا شاید تعریف کردن وکیل، امری غیر ضروری به نظر برسد. با این حال بایستی به این نکته توجه داشته باشید که تشخیص تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران بسیار حائز اهمیت است.

در نتیجه باید با تعریف وکیل پایه یک دادگستری در تهران آشنا شویم؛ وکیل پایه یک، شخصی است که با گذراندن مراحل لازم نظیر دوره کارآموزی و قبولی در آزمون اختبار، توانسته پروانه وکالت خود را کسب کند و به عضویت کانون وکلای دادگستری تهران یا مرکز وکلا ،کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بیاید. این شخص با دریافت حق الوکاله یا حق المشاوره، نسبت به حل و فصل دعاوی حقوقی در تهران به وکالت می پردازد.

مشاور حقوقی در تهران کیست؟

قدم بعدی برای آشنایی با وکیل پایه دادگستری و مشاور حقوقی تهران، تعریف مشاور حقوقی در تهران می باشد. مشاور حقوقی در تهران، شخصی است که با داشتن اطلاعات کافی حقوقی و داشتن تحصیلات دانشگاهی، پیرامون مسائل گوناگون حقوقی به ارائه راهکارهای حقوقی و اصولی برای حل و فصل آنها می پردازد. در نتیجه افراد می توانند برای حل و فصل اختلافات حقوقی خود به مشاور حقوقی در تهران مراجعه کرده و از دانش و تجربه او استفاده نمایند.

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران
تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران:

اکنون نوبت آن رسیده که به سراغ تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران برویم. در راستای این موضوع می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وکیل برای فعالیت و حل و فصل دعاوی حقوقی بایستی پروانه وکالت خود را کسب نماید. در حالی که تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق در تمامی مقاطع می تواند بدون داشتن پروانه وکالت به افراد مشاوره حقوقی بدهند.
  • دستمزد مشاور حقوقی معمولا به صورت ساعتی تعیین خواهد شد. در صورتی که وکیل با دریافت حق الوکاله توافقی یا بر اساس تعرفه حق الوکاله، دستمزد خود را دریافت خواهد نمود.
  • وکیل، خودش شخصا حل و فصل دعوای مورد نظر را پیگیری می نماید و اقدامات لازمه نظیر تنظیم لایحه دفاعیه را انجام می دهد. در حالی که مشاور حقوقی تنها به ارائه راهکارهای اصولی و عملی برای حل و فصل پرونده می پردازد.
  • دعاوی حقوقی آن دسته از دعاوی هستند که به صورت کامل با حق و حقوق افراد در ارتباط می باشند. از جمله این دعاوی می توان به دعاوی ملکی و دعاوی خانوادگی اشاره داشت.
  • دعاوی کیفری آن دسته از دعاوی هستند که موضوع پرونده آنها به جرم و مجازات مربوط خواهد شد. از جمله این دعاوی می توان به دعاوی مربوط به قتل، دزدی، کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل و غیره اشاره داشت.

    در چه مواردی می توان با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت داشت؟

    یکی از سوالات متداولی که همواره متقاضیان مشاوره حقوقی می پرسند، این است که در چه مواردی می توان با وکیل دادگستری و مشاور حقوقی در تهران مشورت داشت؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، وکیل و مشاور حقوقی در تهران می توانند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری به کمک شما عزیزان بیایند اما شاید بپرسید که تعریف دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری چیست؟

    مشورت با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی؟

    یکی دیگر از سوالاتی که قطعا در ذهن شما نیز به وجود آمده، این است که مشورت با وکیل پایه یک دادگستری در تهران بهتر است یا مشورت با مشاور حقوقی در تهران؟ پاسخ این سوال اندکی دشوار است. چرا که انتخاب بهترین فرد برای مشورت بستگی به شرایط افراد متقاضی دارد. با این حال بایستی به این نکته توجه کنید که وکلا برای دریافت پروانه وکالت خود مسیر بسیار طولانی را طی می کنند. در نتیجه از تخصص و تجربه بیشتری برخوردار هستند. همچنین این افراد می توانند خودشان شخصا به حل و فصل دعاوی شما بپردازند. در حالی که چنین مزایایی برای مشاور حقوقی در تهران مطرح نیست.

    مشورت با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی؟
    مشورت با وکیل بهتر است یا مشاور حقوقی؟

    سخن پایانی:

    در آخر بایستی به این نکته اشاره کنیم که پیدا کردن وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران کار بسیار سختی است. به نحوی که بسیاری از افراد از آن صرف نظر کرده و تصمیم می گیرند که خودشان مشکلات حقوقی خود را حل کنند. البته این کار کاملا غلط است.

    به همین منظور ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد گرد هم آمده ایم تا فرصت مشاوره با بهترین وکلای پایه یک و کاربلد ترین مشاوران حقوقی در تهران را برای شما فراهم کنیم. در همین راستا شما می توانید برای مشورت با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران با ما در ارتباط باشید

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

پادکست مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟ کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا