نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی

نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی
تنظیم قرارداد ها به دلیل پیچیدگی نکات حقوقی و بعضا بالا بودن ارزش قرارداد، همواره یکی از معضلات افراد مختلف بوده است. همانطور که در مقالات پیشین نیز گفتیم، قرارداد ها انواع گسترده ای دارند و برای مقاصد مختلف توسط تمام افراد جامعه مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطلب به یکی از انواع قرارداد ها، یعنی قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی پرداخته ایم. این قرارداد معمولا بین پیمانکاران ساختمان با کارفرما منعقد میشود و معمولا ارزش بالایی نیز دارند. در این مطلب علاوه بر توضحات کامل این نوع قرارداد، یک نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی نیز آماده شده است که در قالب فایل پی دی اف میتوانید دانلود نمایید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی چیست؟ آیا برای تنظیم این قرارداد بایستی از وکیل کمک گرفت؟ همه روزه افراد زیادی جهت تنظیم قرارداد به موسسه حقوقی دادخواهان مجد مراجعه می کنند. این افراد معمولا به دنبال نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی هستند و سوالات زیادی را در ذهن خود می پرورانند. به همین خاطر در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد تصمیم گرفته ایم تا به طور کامل به این قرارداد و شرایط پیرامون آن بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد -< کلیک کنید

نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی چیست؟

در اولین گام، آشنایی با نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتور بندی، شمع بندی و بتن ریزی ضروری به نظر می رسد. امروزه فعالیت ساخت و ساز ساختمان ها و پروژه های عمرانی بسیار افزایش یافته است. به همین منظور پروسه ساخت و ساز ساختمان ها و سایر پروژه های عمرانی، دارای مراحل زیادی می باشد که کارفرمایان برای انجام این مراحل بایستی با افراد متخصص قرارداد امضا کنند.

یکی از این قراردادها نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی می باشد. در نتیجه قرارداد مذکور را می توان یکی از قراردادهای پیمانکاری دانست. در واقع نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی بین کارفرمایان و پیمانکاران متخصص در حیطه آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی منعقد می شود. همچنین ضمن آن پیمانکاران متعهد به انجام موضوع قرارداد خواهند شد. پس بایستی با موضوع نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی بیشتر آشنا شویم.

نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی

موضوع قرارداد مذکور چیست؟

اکنون نوبت آن است که به سراغ موضوع نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی برویم. در واقع هنگامی که این قرارداد بین کارفرما و پیمانکار منعقد می شود، پیمانکار در قبال دریافت حق الزحمه متعهد به انجام کارهایی خواهد شد که عبارتند از:

  • قالب بندی.
  • آرماتوربندی.
  • شمع بندی.
  • بتن ریزی.

البته بررسی این موضوع که قالب بندی یا آرماتوربندی و غیره چیست از حوصله این بحث خارج است. با این حال نکته ای که بایستی در این قسمت بدان توجه داشته باشید، این است که هر کدام از تعهدات فوق الذکر می توانند به صورت یک قرارداد جداگانه منعقد شوند. به عنوان مثال کارفرما می تواند قرارداد قالب بندی یا قرارداد آرماتوربندی را به صورت جداگانه با پیمانکار منعقد کند.

شرایط نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی:

برای اینکه نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی مورد نظر افراد بتواند به صورت صحیح منعقد شود، بایستی شرایط عمومی صحت عقود را داشته باشد. در همین راستا ماده 190 قانون مدنی شرایط عمومی صحت قراردادها از جمله نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی را مطرح کرده است. این شرایط عبارتند از:

  • قصد و رضایت طرفین برای انعقاد قرارداد مذکور.
  • اهلیت کارفرما و پیمانکار: هر کدام از طرفین بایستی عاقل، بالغ و رشید باشند.
  • معین بودن موضوع مورد معامله: به طور کلی بایستی مشخص شود که فعالیت قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی باید برای کدام پروژه انجام شود.
  • مشروع بودن جهت معامله.

چه مواردی در قرار مذکور باید بیان شود؟:

یکی از سوالاتی که متقاضیان تنظیم نمونه قرارداد، شمع بندی و بتن ریزی از وکلای موسسه حقوقی دادخواهان مجد می پرسند، این است که چه نکاتی بایستی در نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی ذکر شود؟ این نکات عبارتند از:

  • مشخصات کارفرما و پیمانکار: ذکر مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی اشخاص حقیقی یا نام شرکت اشخاص حقوقی، شماره ثبتی یا کد ملی، نشانی و … .
  • موضوع قرارداد که عبارت است از انجام عملیات آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی و ذکر مجوز ساختمانی محل اجرای موضوع قرارداد.
  • مشخصات و محاسبات فنی پروژه.
  • مبلغ انجام پروژه به صورت کلی و به تفکیک شامل هزینه هایی نظیر اجرای کل عملیات های قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی، هزینه استفاده از نیروی متخصص و غیره.

از جمله موارد دیگری که در این قرارداد باید ذکر شود، می­توان به موارد زیر نیز اشاره داشت:

  • شرایط پرداخت از جمله میزان پرداختی، تعداد دفعات پرداختی و نحوه پرداخت.
  • اسناد و مدارک مرتبط به قرارداد نظیر نقشه های تفصیلی، اجرایی، کلی و غیره.
  • مدت زمان انجام موضوع قرارداد، تاریخ شروع و پایان آن.
  • تعیین میزان دیرکرد.
  • تعیین چگونگی نظارت بر انجام موضوع نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی و مشخص­کردن دستگاه ناظر بر انجام فعالیت های موضوع قرارداد.
  • تعیین تعهدات پیمانکار.
  • تعیین تعهدات کارفرما.
  • مشخص کردن تضمین حسن انجام کار و ضمانت آن از سوی پیمانکار.
  • تعیین شخصی که بایستی مالیات پروژه را بدهد.
  • تعیین موارد فسخ قرارداد.
  • نحوه رسیدگی به اختلافات مطروحه بین کارفرما و پیمانکار.
  • تعیین اقامتگاه و راه­های ارتباطی با طرفین.
  • تعیین نسخه های قرارداد.
  • مهر و امضای طرفین.
نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی

جهت مشاوره رایگان با وکیل آنلاین کلیک کنید!

اهمیت تنظیم قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی و بتن ریزی توسط وکیل:

متاسفانه هنوز مشورت گرفتن از وکیل برای تنظیم قرارداد از جمله نگارش نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی در جامعه ما جا نیفتاده است. به همین خاطر بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند که خودشان شخصاً نسبت به تنظیم قرارداد مورد نظر خود اقدام کنند. این مسئله می تواند آنها را با مشکلات حقوقی پیچیده ای روبرو سازد. نتیجتا یکی از دلایلی که می توان برای شلوغ بودن دادگاه ها عنوان کرد، عدم تمایل عموم مردم نسبت به استفاده از دانش و تخصص وکیل برای نگارش قرارداد می باشد.

در تنظیم نمونه قرارداد قالب بندی، شمع بندی و بتن ریزی نیز بایستی نکات گوناگون و مختلفی رعایت شود که عدم رعایت هر کدام از نکات فوق الذکر می تواند تبعات جبران ناپذیری برای طرفین داشته باشد. در نتیجه بهتر است، کار را به کاردان بسپارید. چرا که نگارش قرارداد توسط وکیل می تواند از بروز اختلافات گوناگون جلوگیری نماید. به همین منظور ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با در اختیار داشتن بهترین وکلای تنظیم قرارداد در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید به نحو احسن نسبت به نگارش نمونه قرارداد قالب بندی، آرماتوربندی، شمع بندی اقدام فرمایید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

مجازات شرکت در جرم کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از جرایم رایج در جامعه است که به روش‌های مختلفی توسط افراد سودجو انجام می‌شود. در برخی از این موارد، مشاهده می‌شود که

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا