مهاجرت به کانادا

گرفتن اقامت کاری کانادا از طریق مهاجرت کاری در کمترین زمان توسط موسسه حقوقی دادخواهان مجد
مهاجرت به کانادا آرزوی بسیاری از مردم میباشد که موسسه حقوقی دادخواهان مجد شما را در رسیدن به این هدف در کوتاهترین زمان کمک میکند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقدمه

کانادا کشوری در آمریکای شمالی و در همسایگی ایالات متحده است. گرفتن ویزای کانادا از بقیه کشورهای اروپایی  شینگن راحت‌تره به خاطر همین افراد زیادی برای مهاجرت، کشور کانادا را انتخاب میکنند. برنامه سال 2020 دولت کانادا این بود که تعداد مشخصی از مهاجرین را طبق شرایط زیر بپذیرد:

تصمیم دولت کانادا این بود که در سال جاری  برای 341.000نفر مجوز ورود به این کشوررا صادرکند،طبق برنامه ای که این کشور دارد در سال 2021 تعداد 351.000 در سال 2022تعداد 361.000نفر از متقاضیان مهاجرت به کانادا راپذیرش می کند. اگر خانواده های آنها به  عنوان مهاجرت اقتصادی به این کشور سفر کرده باشند میتوانند برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنند .

جهت ارزیابی شرایط خود برای مهاجرت به کانادا، کلیک کنید

انواع مهاجرت

مهاجرت از طریق تخصص یا کار

اولین و معروف ترین نوع ویزا در این  کشور  از راه کار و  تخصص است، ومتقاضیان مهاجرت به  این کشور میتوانند با توجه به لیت مشاغلی که هر ساله از طریق دولت کانادا اعلام میشود،شغلی را که در آن تخصص دارند را انتخاب کنند اقامت کاری بگیرند. ،برخی ازاین مشاغل عبارتند از:

  • برقکارصنعتی
  • طراح یا مهندس نرم افزار
  • مشاورمدیریت کسب وکار
  • جوشکار
  • مهندس هوافضا
  • کمک پرستاردارای مدرک
  • دستیار فیزیوتراپی
  • راننده ماشین های سنگین
  • پرستار
  • مدرس مراکز فنی وحرفه ای یا کالج

 روشهای مختلف اقامت کاری در کانادا:

  1. اقامت کاری کانادا با ویزا جاب آفر
  2. اقاما کاری کانادا با ویزا اکسپرس اینتری
  3. اقامت کاری کانادا با دعوتنامه استانی PNP
  4. اقامت کاری کانادا با ویزا خود اشتغالی (Seld Employed)

مهاجرت به کانادا ازطریق  سرمایه گذاری

این روش برای توسعه و تولید شغل در کشور کانادا استفاده میشود. افراد میتوانند با سرمایه‌گذاری اموال خودشان در این کشور شهروند کانادا شوند.

مزیت این روش چیست؟

مزیت این روش این است که نیازی به مدرک تحصیلی و یا مدرک بالای زبان نیست.  اقامت دائم کانادا برای متقاضی،خانواده متقاضی،همسر و فرزندان زیر 18 سال وی صادر میشود. قابل ذکر میباشد در حال حاضر این روش مهاجرتی بسته شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی

از طریق برنامه استانی به چه استان هایی  میشود مهاجرت کرد؟ در استان‌هایی مانند مانیتوبا، پرنس ادوارد، بریتیش کلمبیا و نوااسکوشیا و برای دریافت اقامت کانادا با استفاده از آنها، باید حداقل میزان سرمایه‌ گذاری لازم برای هرکدام را انجام بدهیم.

حداقل میزان سرمایه گذاری دراستان‌های مختلف متفاوت است و در این روش نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نداریم و تمام اعضای خانواده ،همسر و فرزند میتوانند از اقامت کانادا استفاده کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

درابتدا  باید از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر پذیرش داشته باشید. اینکه مدرک زبان انگلیسی داشته باشید  ضروری است و در صورت نداشتن قبل از شروع به تحصیل حتما باید در دوره های زبان انگلیسی درکشور کانادا شرکت کنید. برای پذیرش در دانشگاه های تراز اول کانادا باید نمره بالا در دروس تخصصی بگیرید. همچنین معدل کل بالا به اضافه ی توان مالی کافی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا و برگشت به کشور خودتان را داشته باشید. توجه داشته باشید که تحصیل در این کشور به منظور مهاجرت به کانادا نبوده و اقامت بیش از اندازه، غیرقانونی می‌باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

به این راه میگویند  اسپانسر کردن همسر که شرایط خاصی دارد . متقاضی باید یک خویشاوند درجه اول در کانادا داشته باشد که این فرد، متقاضی را از لحاظ مالی ساپورت کند. آن فرد اقامت شهروندی یا دائم کانادا را داشته باشد .

و کسانی که  قصد اسپانسر شدن همسر خود را دارند باید همراه همسرشان به مدت حداقل 2 سال از روزی که همسراقامت دائم کانادایی خودش را دریافت کرده در یک رابطه ی قانونی و مشترک زندگی کننددر غیر این صورت اقامت فرد اسپانسر شده کنسل میشود.

مواردی که می تواند اداره مهاجرت را در مورد پرونده درخواست اقامت از طریق ازدواج به شک اندازد:

  • فاصله سنی زیاد بین دو نفر
  • تفاوت در زبان که نتوانند با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند.
  • متفاوت بود دین آنها

سایر مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج:

● کارت پایان خدمت مرد

● کپی از همه صفحات پاسپورت

● کپی از کارت PR شخص اسپانسر

● گواهی عدم سوء پیشینه مرد

● عقد نامه

● کارت ملی مرد

● شناسنامه هر دو طرف

● مدارک برای اثبات ارتباط

بهترین زمان برای مهاجرت به کانادا

سرما در زمستان به اوج خود میرسد و به طور طبیعی ممکن است تا چندماه پشت سر هم برف باشد و دما تا چندین درجه زیر  صفربرسد و فصل زمستان فصل مناسبی برای مهاجرت نیست

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

ارائه مدرک دیپلم با معدل حداقل 15

ارائه مدرک زبان با نمره5

امکان دریافت مجوز کار تمام وقت برای همسر

امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر 16

دانش اموزان قبل از ورود باید یک  دوره لیسانس علوم پایه گذرانده باشند

دروس پیش نیاز تحصیل پزشکی در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • بیولوژی با آزمایشگاه
  • شیمی عمومی با آزمایشگاه
  • شیمی آلی با آزمایشگاه
  • فیزیک با آزمایشگاه
  • انگلیسی

مزایای تحصیل پزشکی در کانادا :

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم ایران
  • مناسب بودن هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکانات کامل زندگی، دانشگاه های مجهز و رفاه اجتماعی بالا
  • 20 ساعت کار دانشجویی در هفته

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

1-     آزمونهای زبان : معمولا آزمون های TOEFL, IELTS, MELAB و  CAEL پذیرفته میشود، ولی ممکن  برخی از دانشگاه های کانادا آزمون های اختصاصی داشته باشند.

2-    هزینه های تحصیل : دانشجویان خارجی که به طور موقت در کشور ساکن هستن ، باید مدارک مبتنی بر تمکن هزینه های کامل مربوط به تحصیل پزشکی را زمان ثبت نام ارائه دهند.

3-    وضعیت ویزا : دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل پزشکی هستند باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

در این کشور از راه تولد میتوان اقامت و تابعیت کانادا را به دست اورد

و به دو روش تابعیت از طریق خاک و یا اخذ تابعیت از طریق خون است که قانون مدنی کانادا تابعیت از طریق خاک را قبول کرده است.

اخذ تابعیت از طریق خاک به این شکل است که  شخصی که در کانادا متولد میشه به دور از ملیت پدر و مادر تبعه کانادایی به حساب میاد.

اخذ تابعیت از طریق خون به این شکل میباشد که شخصی که بعد از 14 فوریه 1977 در خارج از کانادا متولد میشود، حداقل پدر یا مادر آنها تبعه کانادا هستند که این افراد باید قبل از 28 سالگی برای زندگی در کانادا اقدام کنند درغیراینصورت شهروندی انها کنسل میشود

  • خوگیری: شهروندی کانادا همچنین با توجه به شرایط زیر نیز قابل اخذ می باشد:
  • سن بیشتر از ۱۸ سال
  • اقامت سه ساله قانونی در کانادا از هر ۴ سال
  • تونایی ارتباط به زبان فرانسه و انگلیسی
  • دانش کافی در مورد کانادا، حقوق و مسئولیت های شهروندی
  • فرد تحت مجازات جنایی، اخراج یا محکوم به جرم نباشد.

وکیل مهاجرت به کانادا

در این مقاله سعی شد تا حدی شما را با شیوه های مهاجرت به کانادا آشنا کنیم و چالش های این مسیر را به شما معرفی کنیم. در بسیاری از مواقع مسیر مهاجرت چالش های حقوقی فراوانی دارد که شاید اگر آشنا به مسیر نباشید، محقق شدن این موهم برای شما ناممکن شود.

موسسه حقوقی دادخواهان مجد، با سابقه درخشان و طولانی در زمینه پرونده های مهاجرت، میتواند چراغ مسیر شما باشد. موسسه حقوقی دادخواهان مجد با در اختیار داشتن وکلای مجرب و حرفه ای در حوزه مهاجرت، میتواند در سریع ترین زمان شما را به اهدافتان برساند. برای گرفتن مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت، میتوانید با شماره    تماس بگیرید. همچنین میتوانید از طریق تکمیل ، در کوتاهترین زمان با وکلای ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

شرایط و مراحل ابطال وصیت نامه

وصیت‌نامه، یک سند حقوقی است که شخص می‌تواند در آن تصمیمات مربوط به توزیع دارایی‌هایش و دیگر أمور پس از فوت خود را اعلام کند.

دسته‌بندی نشده

ابطال مزایده چیست؟

مزایده به عنوان یک فرآیند حائز اهمیت در حوزه حقوقی است که در آن اموال یا خدمات به بالاترین قیمت یا شرایط فروخته می‌شوند. طبق

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا