بررسی هفت روش مهاجرت به انگلستان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

کشور های اروپایی با توجه به شرایط مناسبی که برای شهروندانشان ایجاد کرده‌اند، مورد توجه بسیاری از مردم سایر کشور ها قرار گرفته اند. بسیاری از مردم آرزوی زندگی در کشورهای اروپایی را دارند. کشور انگلستان جزو کشور های پرتقاضا میباشد. البته مهاجرت به این کشور چالش های خاص خود را دارد. در این مقاله هفت روش برای مهاجرت به انگلیس را بررسی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات راجع به اقامت کاری کانادا کلیک کنید

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

برای کار در کشور انگلستان باید ویزای Tier 2 داشته باشید. شرایط اقامت در انگلیس برای ایرانیان از طریق کار، به این صورت است که یک دعوتنامه کاری از طرف کارفرمایی در انگلستان داشته باشید. برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا تصمیم به کار در انگلستان دارند، قوانین خاصی از طرف اداره کار و اداره مهاجرت انگلیس وجود دارد.
شغلی که به شما پیشنهاد می شود باید تخصصی باشد و از طریق کار های معمولی نمی توان ویزای کار انگلیس را به دست اورد . کارفرمایی که برای شما پیشنهاد کار (Job Offer) ارسال می کند نیز باید از اداره کار مجوز استخدام نیروی کار خارجی داشته باشد. باید 3 ماه قبل  از شروع کار در انگلستان درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهید. معمولاً بعد از 3 هفته به درخواست شما پاسخ می دهند. ویزای کار انگلستان حداکثر به مدت 5 سال و 14 روز صادر می شود، که می توانید برای 5 سال دیگر آن را تمدید کنید.

از طریق ویزای Tier 1 یا ویزای کارآفرینی در کشور انگلیس سرمایه گذاری میتوان کرد اقامت گرفت.
اما این نوع ویزا دیگر ارائه نمی شود و روش های جایگزین معرفی شده است. در حال حاضر در قالب 3 نوع ویزا قابل انجام است، که در موردش صحبت میکنیم. :

 ویزای START-UP

برای گرفتن  ویزای Start-up در انگلستان باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاق و نوآورانه ارائه دهید. انگلستان لیستی از مؤسسات مورد تایید که شامل دانشگاه ها یا مراکز تجاری حامی کارآفرینی ارائه داده است، که طرح تجاری شما باید مورد حمایت این مؤسسات قرار بگیرد. علاوه بر این شما باید در سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و در 90 روز گذشته حداقل 945 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید. این نوع ویزا برای  مدت 2 سال است و قابل تمدید نمی باشد. برای تمدید اقامت خود باید نوع ویزا را تغییر دهید.

ویزای INNOVATOR

برای اینکه بتونید ویزای Innovator بگیرید  شما باید یک طرح خلاقانه ارائه بدید که مورد حمایت مؤسسات مورد تایید انگلستان قرار بگیره. برای اجرای طرح خود باید حداقل مبلغ 50،000 پوند در کشور انگلستان سرمایه گذاری کنید. این ویزا به مدت 3 سال اعتبار دارد و می تونید برای 3 سال دیگر تمدید کنید. محدودیتی در تعداد دفعات تمدید ویزا وجود ندارد. پس از 3 سال زندگی در انگلستان نیز می تونید اقامت دائم این کشور را به دست بیارید.

خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان

شما میتونید طریق خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان نیز  اقامت این کشور را به دست بیارید. در این روش نیازنیست   هیچ گونه بیزنس پلنی ارائه بدید.
شما باید مبلغ 2 میلیون پوند در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید تا بتونید این نوع اقامت رابه دست بیارید. ابتدا اقامت 3 ساله داده می شود که برای 2 سال دیگر تمدید می شود. پس از 5 سال زندگی در انگلستان  می توان اقامت دائم این کشور رابه دست اورد .

مهاجرت به انگلیس از طریق تولد

برای گرفتن تابعیت از طریق تولد کشور ها دو رویکرد را در نظر می گیرند. کشورهای محدودی در دنیا از قانون خاک پیروی می کنند. در این قانون هر کودکی که در خاک آن کشور به دنیا بیاد، تابعیت آن کشور را به دست می آورد؛ در این حالت تابعیت والدین اهمیتی ندارد. کشورهای معروفی که از این قانون پیروی می کنند شامل برزیل، آمریکا و کانادا می باشد. اما در رویکرد دوم که قانون خون است، محل تولد نوزاد مهم نیست چرا؟چون  کودک متولد شده تابعیت والدین خود را به دست می اورد. قوانین تولد در کشور انگلستان سابقه پیروی از هر دو رویکرد را دارد.
پیش از ژانویه ۱۹۸۳ این کشور تابع سیستم خاک بود و هر فرزندی که در انگلستان به دنیا می آمد، به طور خودکار تابعیت انگلستان می گرفت. از آن تاریخ به بعد قانون به نوع خون تغییر کرد، به این صورت که در صورتی یک فرزند که در انگلیس متولد شده است می توانست تابعیت انگلستان را بگیرد که حداقل یکی از والدین شهروند انگلیسی باشند، یا با یک دلیل منطقی از سمت دولت انگلستان مقیم دائم انگلیس باشد.

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به انگلستان ازدواج با یک شهروند انگلیسی می باشد، اگر شما با یک شهروند بریتانیایی ازدواج کردید و یا partner انگلیسی دارید می توانید اقامت انگلستان را بگیرید در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید.

  • شما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید
  • دارای شرایط نرمال شخصیتی و روحی روانی باشید یعنی چی؟یعنی  شما بتوانید سالم فکر کنید و با اراده خودتان تصمیم بگیرید
  • هیچ سوپیشینه و جرم و جنایتی نداشته باشید
  • از نقطه نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی واجد شرایط زندگی در انگلستان باشید 
  • از نظر سطح زبان انگلیسی در سطح خوب و پیشرفته قرار داشته باشید و بتوانید انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت کنید.
  • همسر شما باید کارت اقامت دایم انگلستان داشته  باشد یا نوعی از اقامت انگلستان را داشته باشد. همچنین، دولت بریتانیا تاریخی را معین نکرده باشد که در آن تاریخ مجبور به ترک خاک انگلستان بوده باشد.
  • همسر شما درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی هر دو شمارا داشته باشد.

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

معمولا هر سال برخی از افراد تمایل دارند که از طریق پناهندگی به کشور انگلستان مهاجرت کنند.  این راه با توجه به خطرناک بودن پروسه پناهندگی  اصلا توصیه نمیشود.  چرا که علاوه بر خطرات این روش، پناهندگان وضعیت زندگی خوبی نخواهند داشت. کنوانسیون ژنو تعریف مشخصی از پناهنده ارائه داده است. بر اساس این کنوانسیون کسانی می توانند در کشورهای عضو پناهنده شوند که در کشور خود در خطر آزار و اذیت یا قتل قرار دارند. علت آن می تواند جنگ، گرایش های مذهبی، فرقه ای، عضویت در گروه های خاص اجتماعی یا سیاسی باشد.
بنابراین نمی توان هر کسی را پناهنده در نظر گرفت. متاسفانه در سال های اخیر افرادی با دروغ در کشورهای اروپایی پناهنده شده اند و همین مسئله موجب شده است که دیدی منفی نسب به پناهندگان وجود داشته باشد. پناه جویان باید پس از ورود به انگلیس، به اداره مهاجرت یا پلیس این کشور درخواست پناهندگی دهند. پناه جویان در کمپ های پناهندگی نگهداری می کنند تا به پرونده آن ها رسیدگی شود. در صورتی که درخواست آن ها رد شود باید خاک انگلستان را ترک کنند.

وکیل مهاجرت

با روش‌ها و چالش‌های مهاجرت به انگلیس در این مقاله آشنا شدیم. برای گرفتن مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت به انگلیس، میتوانید با شماره    تماس بگیرید. همچنین میتوانید از طریق تکمیل ، در کوتاهترین زمان با وکلای ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری، مرجعی تخصصی برای رسیدگی به امور مربوط به اراضی و تشخیص نوع آنهاست. این کمیسیون در راستای اجرای قانون

دسته‌بندی نشده

آشنایی با کمیسیون رفع خطر شهرداری

کمیسیون رفع خطر شهرداری که در بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری به آن اشاره شده، وظایف مهمی در زمینه حفظ ایمنی و سلامت شهروندان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا