شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری

اگر از یک آنلاین شاپ در ترکیه خرید کرده‌اید و در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادید، این مقاله را انتها بخوانید تا نحوه شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری را بشناسید. آیا برای شکایت نیاز به مراجعه به پلیس ترکیه دارید؟ یا از طریق دادگاه‌های شهر خود میتوانید شکایت خود را ثبت کنید؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مفهومی تحت عنوان آنلاین شاپ‌ها شکل گرفت. آنلاین شاپ ها در واقع فروشگاه‌های آنلاینی هستند که به مشتریان این امکان را میدهند که بدون مراجعه حضوری، محصول مورد نیازشان را خریداری کنند. با وجود اینکه آنلاین شاپ‌ها در موارد زیادی راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان میاورند اما بعضا دردسر‌هایی را نیز به دنبال دارند. یکی از معضلاتی که مشتریان در خرید از آنلاین شاپ‌ها ممکن است با آن مواجه شوند، بحث کلاهبرداری است. در این مقاله به موضوع شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری خواهیم پرداخت. 

مشاوره با وکیل آنلاین

نکات که در خرید از آنلاین شاپ‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

قبل از اینکه بخواهیم به نحوه شکایت از آنلاین شاپ‌ها بپردازیم، باید بدانیم که چگونه از وقوع این قبیل مشکلات جلوگیری نماییم. در واقع با رعایت برخی اصول ساده میتوان از افتادن در دام کلاهبرداری‌های آنلاین جلوگیری نمود. 

  • اولین توصیه ما این است که از آنلاین شاپ‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال دیجی کالا میتواند یک گزینه خوب برای خرید آنلاین باشد. اما اگر نیاز به خرید از خارج از کشور دارید، ماجرا کمی پیچیده‌تر است. به عنوان مثال سایت علی بابا به عنوان یک مرجع خرید آنلاین بین‌المللی است. اما با توجه به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران خرید از این سایت با دشواری‌های جهت پرداخت و ترخیص گمرک همراه است. سایت‌هایی مانند آمازون نیز در دسترس ایرانیان نیست. بنابراین توصیه میکنیم حدالامکان از انجام خرید از آنلاین شاپ‌های خارجی پرهیز نمایید. 
  • مورد دوم این است که حتما به مجوز‌های آنلاین شاپ‌ها مانند اینماد که یک نشان اعتماد الکترونیکی میباشد دقت نمایید. در واقع این نشان‌ها بیانگر این است که این کسب و کار مورد تایید سازمان‌ها و نهاد‌های ذی ربط نظارت گر میباشد. 
  • تا جایی که امکان دارد تا قبل از تحویل محصول پرداختی را انجام ندهید. چرا که ممکن است تصویر محصول ارسالی با تصویر محصول در آنلاین شاپ مغایرت داشته باشد و یا حتی بعد از دریافت مبلغ، محصولی برایتان ارسال نشود.
  • اگر وارد درگاه پرداخت شدید، حتما نشان شاپرک و آدرس درگاه را بررسی کنیید. 

ابن موارد ساده ترین نکاتی هستند که میتوان با رعایت آنها، از کلاهبرداری‌های اینترنتی جلوگیری نمود. 

بیشتر بخوانید: شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی

شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، توصیه میکنیم تا جایی که امکان دارد از آنلاین شاپ‌های خارجی خرید انجام ندهید. مخصوصا که اگر این آنلاین شاپ‌‌ها اینستاگرامی باشند. با این وجود اگر خرید انجام دادید و در دام کلاهبرداران گرفتار شدید، برای شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری،

شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت کلاهبرداری

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، توصیه میکنیم تا جایی که امکان دارد از آنلاین شاپ‌های خارجی خرید انجام ندهید. مخصوصا که اگر این آنلاین شاپ‌‌ها اینستاگرامی باشند. با این وجود اگر خرید انجام دادید و در دام کلاهبرداران گرفتار شدید، برای شکایت از آنلاین شاپ های موجود در استانبول بابت سپس از طریق پلیس بین‌الملل و پلیس کشور ترکیه‌، درخواست شما پیگیری خواهد شد. اما توصیه میکنیم حتما با یک وکیل حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید. 

بیشتر بخوانید: آیا مشورت با وکیل در پرونده کلاهبرداری رایانه ای ضروری است

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا