قانون ماده 110 شهرداری

همه چیز راجع به ماده 110 انون شهرداری ها در مقاله موسسه حقوقی دادخواهان مجد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

شاید شما‌هم زمین‌های مخروبه یا نیمه تمام را در محله های مختلف دیده باشید. گاها معتادان و کارتن خوابان از این مکان ها سوء استفاده میکنند. این امر باعث میشود تا این مکان ها به لحاظ بهداشتی و زیبایی وضعیت مطلوبی نداشته باشند. طبق قانون ماده 110 شهرداری و در جهت پاکسازی و زیباسازی محیط شهری، و مطابق با موازین شهرسازی، شهرداری به مالک آن اخطار می دهد که ظرف مدت دو ماه برای نرده کشی ، ایجاد دیوار ، حصار یا مرمت آن ملک اقدام کند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است این دیوارکشی یا مرمت باید مطابق نقشه مصوب شده انجمن شهر باشد.

اگر مالک مطابق ماده 110 شهرسازی اقدام نکند چه اتفاقی پیش می آید ؟

اگر مالک به هر دلیلی پس از اخطار شهرداری و گذشتن مدت زمان دوماهه‌ی آن هیچ اقدامی نکند، شهرداری قانونا می تواند در جهت پاکسازی و زیباسازی فضای شهری اقدامات لازم را انجام دهد و خود نسبت به دیوارکشی ملک اقدام نماید. اما شهرداری هزینه این کار را  به علاوه ده درصد به عنوان صورت حساب به مالک ابلاغ مینماید. با گذشت 15 روز از دیوارکشی، این صورت حساب قطعی تلقی میشود.

اعتراض به صورتحساب ماده 110 قانون شهرداری

اگر مالک نسبت به صورت حساب اعتراض داشته باشد 15 روز وقت دارد که به کمسیون ماده 77 مراجعه نماید.

برای مطالعه تکمیلی راجع به کمیسیون ماده 77 کلیک کنید

اجرایئیه قانون ماده 110 شهرداری

اگر ملک نسب به صورت حساب ها اعتراضی نداشته باشد، آرای حل اختلاف کمسیون ماده 77 در حکم سند قطعی میباشند و مطابق مقررات اجرای اسناد رسمی لازم الاجراست.
بنابراین اجرای ثبت نسبت به وصول طلب شهرداری اقدام می نماید.

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با دعاوی ملکی میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا وکیل های حرفه ای موسسه حقوقی دادخواهان مجد شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند. همچنین میتوانید از طریق فرم درخواست مشاوره رایگان درخواست خود را ثبت نمایید تا وکلای ما در کوتاهترین زمان با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

بررسی جامع کمیسیون توافقات شهرداری

کمیسیون توافقات چیست؟ کمیسیون توافقات محلی در شهرداری‌های ایران است که به منظور صدور مجوزاتی مانند طبقات اضافی، اصلاح طرح تفصیلی و غیره تشکیل شده

دسته‌بندی نشده

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری، مرجعی تخصصی برای رسیدگی به امور مربوط به اراضی و تشخیص نوع آنهاست. این کمیسیون در راستای اجرای قانون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا