گواهی سپرده مدت دار

گواهی سپرده مدت دار و انواع آن
در ادامه بررسی انواع قرارداد های بانکی، در این مقاله به بررسی انواع قرارداد سپرده مدت دار پرداخته ایم. به طور خلاصه گواهی سپرده مدت دار دو نوع عام و خاص میباشد که در این مقاله به هر دوی آنها پرداخته ایم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

در ادامه مقالات منتشر شده پیرامون انواع قرارداد، در این مقاله به بررسی قرارداد گواهی سپرده مدت دار پرداخته ایم که عمدتا میان بانک و مشتریان منعقد میشود. در ادامه ای مقاله به بررسی ابعاد مختلف این قرارداد و انواع آن خواهیم پرداخت. همچنین نمونه قراردادی در انتهای همین مطلب موجود میباشد که میتوانید به صورت رایگان آن را دانلود نمایید. اما خواندن این مطلب به شما چه کمکی میکند؟

به داشتن دانش در زمینه قرارداد گواهی سپرده مدت دار، میتوانید از پیش آمدن دعاوی پولی و بانکی با بانک جلوگیری نمایید و به راحتی سپرده خود را در اختیار بانک قرار دهید. بدیهی است که هیچکسی تمایل ندارد که برای سپرده اش در بانک مشکلی پیش بیاید. لذا تا پایان این مقاله با ما همراه باشد.

💎💎جهت مشاوره رایگان با وکیل بانکی، با ما در ارتباط باشید💎💎

در ادامه ابتدا تعریفی از سپرده مدت دار ارائه خواهیم کرد.

سپرده مدت دار چیست؟

سپرده مدت دار در واقع نوعی سرمایه گذاری است که افراد میتوانند انجام دهند. شخص با قراردادن مبلغی در بانک یا موسسه اعتباری برای مدتی مشخص، سودی را دریافت مینماید. میزان این سود با توجه به مبلغ سپرده و مدت سپرده متغیر میباشد. موضوعی که باعث محبوب شدن سپرده مدت دار شده، است که سود این نوع سپرده از سود حساب پس انداز بیشتر است.

بانک یا موسسه اعتباری موظف است پس از پایان دوره سپرده، درصورت عدم تمایل شخص به تمدید قرارداد، مبلغ اصل سپرده را به همراه سود آن به سپرده گذار برگرداند.

انواع سپرده مدت دار

1. سپرده مدت دار عام

سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام سپرده ای است که سپرده گذار در بانک با موعد سررسید مشخص افتتاح مینماید. بانک در ازای این سپرده گذاری، اقدام به صدور گواهی سپرده مدت دار عام می نماید. سپرده گذاران میتوانند این گواهی را بدون فسخ عقد وکالت در  بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و سازمان بورس اوراق بهادار معامله نمایند. در این حالت، قرارداد بین بانک و خریداران جدید برقرار میباشد.

اگر این اوراق در سازمان بورس قابل معامله نباشند، بانک میتواند خود نسبت به قبول سفارش مبنی بر خرید  گواهی سپرده مدت دار عام از مشتریان حقوقی و حقیقی اقدام نماید.

2. سپرده مدت دار خاص

بانکها در راستای تجهیز منابع در جهت تامین مالی طرح های مشخص جدید سودآور تولیدی و خدماتی و ساختمانی و همچنین توسعه و تکمیل طرح های سودآور موجود با سررسید مشخص، سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص افتتاح مینمایند. بانک در ازای این افتتاح سپرده، گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص صادر مینماید.

شرکت های حقوقی جهت تامین مالی طرح های مذکور، در بانک درخواست ایجاد سپرده مدت دار خاص مینمایند. مانند گواهی سپرده مدت دار عام، در گواهی سپرده مدت دارد خاص نیز، سپرده گذاران میتوانند این گواهی را بدون فسخ عقد وکالت و یا پرداخت جریمه، در بانک ها، موسسات مالی و سازمان بورس معامله نمایند.

💡💡💡 مطلب پیشنهادی : قرارداد جعاله 💡💡💡

وکیل بانکی

یکی از وظایفی که وکیل بانکی بر عهده دارد، تنظیم قرارداد های جدید بانکی و نظارت بر قراداد های جاری میباشد. تنظیم یک قرارداد بانکی مستحکم میتواند از پیش آمدن دعاوی پولی و بانکی جلوگیری نماید. لذا اگر قصد تنظیم قرارداد سپرده بانکی یا هر قرارداد دیگری دارید توصیه میکنیم حتما با یک وکیل در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان، یکی از برترین موسسات حقوقی تهران واقع در منظقه نیاوران میباشد که با در اختیار داشتن کادری مجرب با  مدیریت جناب آقای دکتر فتحی، آماده خدمت رسانی به موکلین عزیز میباشد.

جهت دریافت یک جلسه مشاوره رایگان حقوقی میتوانید با شماره تماس حاصل فرمایید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان، از وکلای ما بخواهید تا در کوتاهترین زمان با شما در ارتباط باشند.

📹 جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه ما در آپارات مراجع فرمایید 📹

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

شیربها چیست
دسته‌بندی نشده

شیربها و قانون دریافت آن

با توجه به اهمیت و جایگاه ازدواج در فرهنگ و شریعت اسلامی، مباحث مربوط به این حوزه در قوانین حقوقی قواعد و قوانین مخصوص خود

شکایت از شهرداری بابت تخریب املاک
شهرداری

شکایت از شهرداری بابت تخریب املاک

مطابق قانون، تخریب عمدی اموال دیگران جرم محسوب می شود و  با مجازات همراه خواهد بود. در صورت وقوع جرم تخریب عمدی می توان با

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا