مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است

مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است
پارک کردن در مقابل پارگینگ دیگران نه به لحاظ قانونی و نه به لحاظ اخلاقی مورد تایید نمیباشد. اما این حق را به صاحب پارکینگ نمیدهد که خودروی فرد مزاحم را پنچر کند. مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است چیست؟ و اینکه اگر شخصی مقابل پارکینگ پارک کرد چه کاری باید انجام دهیم؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

بسیار دیده‌ایم بر روی درب پارکینگ ها نوشته اند که اگر اینجا پارک کنید لاستیک شما پنچر خواهد شد. البته که پارک کردن در مقابل پارکینگ دیگران و ایجاد مزاحمت برای افراد به لحاظ اخلاقی نیز کار درستی نیست. اما پنچر کردن ماشین نیز نه به لحاظ اخلاقی و نه به لحاظ قانونی توجیهی ندارد. در این مقاله به موضوع مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است خواهیم پرداخت. اگر شخصی جلوی درب پارکینگ پارک کرد چه کاری باید انجام دهیم؟ و اگر اشتباها جلوی پارکینگ پارک کردید و مالک ملک خودروی شما را پنچر کرد مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است چیست؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

مشاوره با وکیل کیفری تهران 📱

مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است 

اگر به هر دلیلی مقابل پارکینگ ملکی پارک کردید و بعد از اینکه برگشتید متوجه شدید که خودرویتان پنچر شده است، میتوانید دعوای تخریب را در مراجع قضایی مطرح نمایید. پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است، جزو جرائم کیفری محسوب میشود و به نوعی تخریب اموال است. طبق ماده 677 تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اگر شخصی به صورت کلی یا جزئی به اموال سایرین آسیب بزند و یا باعث از کار افتادن آن شود میتواند به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم شود. بنابراین اگر بتوانید اثبات کنید که مالک پارکینگ خودروی شما را پنچر کرده است میتوانید از ایشان شکایت کنید. در اقع مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است، حبس از 6 ماه تا 3 سال میباشد.

اگر شخصی جلوی درب پارکینگ پارک کرد چه کاری باید انجام دهیم؟

بسیار آزار‌دهنده‌ است که وقتی میخواهیم از پارکینگ خارج شویم، با یک خودرویی در مقابل پارکینگمان مواجه شویم. شرایط حتی سخت‌تر هم میشود اگر عجله‌ داشته‌ باشیم. به عنوان مثال فکر کنید برای رسیدن به یک جلسه مهم کاری با نهایت عجله میخواهید از پارکینگ خارج شوید اما یک خودرو روی پل پارکینگ پارک کرده است. در این حالت باید چه کاری انجام دهیم؟ همانطور که گفتیم پنجر کردن خودرو ایده مناسبی نیست چرا که صاحب خودرو میتواند دعوای کیفری مطرح کند و برایتان دردسر ایجاد نماید. 

قانون برای این شرایط راه حلی را مشخص کرده است. شماره تمام مالکین وسایل نقلیه در سیستم راهور ثبت شده است. اگر خودرویی در مقابله پارکینگ شما پارک کرده بود میتوانید با 110 تماس بگیرید و این موضوع را گزارش کنید. کارشناسان مرکز پاسخگویی راهور در کوتاهترین زمان با مالک خودرو تماس میگیرند تا نسبت به جا به جایی خودروی خود اقدام نماید. هگر پلاک خودروی خاطی را برای 218 نیز ارسال نمایید نتیجه مشابهی خواهد داشت. 

حال اگر شخص خودروی خود را جا به جا نکرد، علاوه بر جریمه شدن توسط راهور، میتوانید دعوای ایجاد مزاحمت و سد معبر را نیز بر علیه ایشان مطرح نمایید. پرداخت به موضوع این دو نوع دعوا در موضوع این مطلب نمیباشد و در مقالات بعدی به صورت جامع به بررسی این دو موضوع میپردازیم. 

نتیجه گیری

بعضا تصمیماتی که در هنگام عصبانیت میگیریم میتواند دردسر‌های بزرگی برایمان ایجاد کند. به عنوان مثال همین پنچر کردن خودرویی که جلوی پارکینگ شما پارک کرده است. در حالی که میتوانید به سادگی و با یک تماس خودرو را جا به جا کنید، با پنچر کردن آن ممکن است به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم شوید. 

مجازات پنچر کردن ماشینی که جلوی درب پارکینگ پارک کرده است

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا