حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری از جمله مواردی است که هنگام تاسیس چنین شرکتی بایستی مدنظر داشته باشیم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری چقدر است؟ منظور از شرکت سرمایه گذاری چیست؟ ثبت چنین شرکتی چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟ چه مدارکی برای ثبت شرکت سرمایه گذاری لازم است؟ امروزه نقش شرکت ها در پیشرفت سیستم اقتصادی کشورها غیر قابل انکار است. به نحوی که بسیاری از تجار ترجیح می دهند، به جای فعالیت شخصی از طریق تاسیس شرکت به کسب درآمد و فعالیت اقتصادی بپردازند. در همین راستا یکی از شرکت هایی که تاسیس آن طرفداران زیادی دارد، شرکت سرمایه گذاری می باشد. پس همه روزه افراد زیادی جهت مشاوره و دریافت خدمات حقوقی با متخصصین موسسه حقوقی دادخواهان مجد در ارتباط هستند. این افراد همواره سوالات گوناگونی را از ما می پرسند که به مهم ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در واقع برای تاسیس چنین شرکتی بایستی نکات گوناگونی همچون حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری را مد نظر داشته باشیم. در این مقاله به صورت تفصیلی به این موضوع خواهیم پرداخت.

در مقاله قبلی درباره اینکه حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود چقدر است صحبت کردیمُ اگر هنوز در این باره سوالاتی در ذهن دارید پیشنهاید می کنم این مقاله را مطالعه نمایید.

شرکت‌ سرمایه گذاری چیست؟

اولین گامی که پیش از بررسی حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که شرکت سرمایه گذاری چیست؟ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از فعالیت های پیرامون بازار سهام، خرید و فروش سهم های بورسی و غیر بورسی با هدف کسب درآمد و سود می باشد. به همین منظور برخی از شرکت ها وجود دارند که ضمن تحلیل وضعیت سهام شرکت های دیگر، سهام مورد نظر خود را خریداری می کنند. به این شرکت ها شرکت های سرمایه گذاری گفته می شود. البته شرکت های مذکور هیچگونه هدف مدیریتی از خرید سهام نخواهند داشت و تنها این کار را با هدف کسب درآمد و سود انجام می دهند. در نتیجه هرگاه دارایی خود را در خطر ببینند، سهام خریداری شده را به فروش می رسانند تا از ضرر جلوگیری شود.

که شرکت سرمایه گذاری
شرکت سرمایه گذاری با فعالیت های پیرامون بازار سهام، خرید و فروش سهم های بورسی و غیر بورسی با هدف کسب درآمد و سود فعالیت می کنند.

انواع شرکت های سرمایه گذاری:

اکنون که با تعریف شرکت سرمایه گذاری آشنا شدیم، پیش از آشنایی با حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری بایستی با انواع شرکت های سرمایه گذاری نیز آشنا شویم. به صورت کلی بر اساس فاکتورهای گوناگونی می توان شرکت های سرمایه گذاری را تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال شرکت های مذکور بر اساس نوع فعالیت به دو دسته شرکت سرمایه گذاری عام و شرکت سرمایه گذاری خاص تقسیم بندی می شوند. همچنین از طرفی می توان آنها را بر اساس سطح فعالیت نیز طبقه بندی کنیم. با توجه به این تقسیم بندی شرکت های مذکور به دو دسته شرکت های با مدیریت فعال و شرکت های با مدیریت غیر فعال تقسیم خواهند شد.

اهمیت و مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری:

معمولا افرادی که به دنبال دانستن حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری هستند، با اهمیت و مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری نیز آشنا می باشند. البته آشنایی بیشتر با اهمیت و مزایای انجام این کار باعث می شود که افراد دید صحیح و درستی نسبت به ثبت شرکت سرمایه گذاری داشته باشند. به همین منظور در این قسمت می خواهیم به اهمیت و مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری بپردازیم.

در مقام بررسی اهمیت ثبت شرکت سرمایه گذاری بایستی بگوییم بر اساس نظر قانونگذار تنها شرکت هایی از نظر قانونی امکان فعالیت دارند که به ثبت رسیده باشند. در نتیجه اگر موسین شرکت های سرمایه گذاری قصد دارند به صورت قانونی فعالیت کنند و تحت حمایت قانون باشند، بایستی شرکت خود را به ثبت برسانند.

اکنون نوبت آن است که به سراغ مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری برویم. این مزایا عبارتند از:

  • خرید سهام شرکت های بورسی این امکان را برای افراد فراهم می آورد تا مشارکت مستقیمی در اداره کردن شرکت مورد نظر داشته باشند.
  • سرمایه گذاری در شرکت های بورسی باعث می شود تا سرمایه لازم برای فعالیت صنایع کارآمد تولیدی مهیا گردد.
  • ثبت شرکت سرمایه گذاری می تواند از سرمایه در برابر تورم های شدید حفاظت کند.
  • شرکت های سرمایه گذاری برای خرید سهام و سرمایه گذاری هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت.
  • ثبت این شرکت ها به ایجاد شفافیت قانونی شرکت ها و حفظ حمایت از آنها کمک می کند.
اهمیت و مزایای ثبت شرکت سرمایه گذاری
ثبت شرکت سرمایه گذاری می تواند از سرمایه در برابر تورم های شدید حفاظت کند

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری چقدر است؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ موضوع حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری برویم. البته قبل از این موضوع بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری شرایطی بایستی مهیا شود که یکی از آنها فراهم کردن حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری می باشد.

اکنون بایستی توجه داشته باشید که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری بر اساس نوع شرکت، متفاوت خواهد بود. همانطور که گفته شد شرکت های سرمایه گذاری بر اساس نوع فعالیت به دو دسته تقسیم خواهند شد؛ شرکت سرمایه گذاری عام و شرکت سرمایه گذاری خاص. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری خاص 5 میلیارد ریال یا 500 میلیون تومان و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سرمایه گذاری عام 50 میلیارد ریال یا 5 میلیارد تومان می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سرمایه گذاری:

از جمله شرایط دیگری که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری بایستی مهیا شود، فراهم کردن مدارک لازم برای انجام این کار می باشد. این مدارک عبارتند از:

  • اساسنامه امضا شده شرکت توسط تمامی سهامداران آن.
  • تعیین مبلغ صحیح و دقیق سرمایه اولیه شرکت و اعلام نمودن آن.
  • ارائه مدارک هویتی تمامی سهامداران و هیئت مدیران نظیر کپی شناسنامه یا کارت ملی.
  • تهیه و ارائه تمامی مجوزهایی که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری لازم می باشد.
  • تعیین درصد سهم هر سهامدار به صورت دقیق.
  • کپی آگهی تاسیس یا هر گونه تغییر صورت گرفته در روزنامه.
  • مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت به صورت دقیق.
مدارک لازم برای ثبت شرکت سرمایه گذاری
مدارک لازم برای ثبت شرکت سرمایه گذاری

کمک گرفتن از وکیل برای ثبت شرکت مذکور:

همواره متخصصین موسسه حقوقی دادخواهان مجد به افراد پیشنهاد می کنند که ثبت شرکت سرمایه گذاری را به یک وکیل ثبت شرکت ها بسپارند. چرا که این کار دارای ریزه کاری های فراوانی می باشد. در نتیجه اگر به دنبال ثبت شرکت سرمایه گذاری هستید، ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد امکان مشاوره با بهترین وکیل ثبت شرکت ها را فراهم کرده ایم. پس همین الان اقدام کنید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا