حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟ شرکت با مسئولیت محدود چه شرکتی است؟ برای تاسیس این شرکت چه مراحلی را باید گذراند؟ سوالات مذکور از جمله سوالات مهم و رایجی هستند که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی تاسیس شرکت از متخصصین موسسه حقوقی دادخواهان مجد می پرسند. در واقع از ابتدای تاریخ تاکنون، فعالیت تجاری افراد، امری مهم و ضروری تلقی شده است. امروزه نیز بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این فعالیت اقتصادی را از طریق تاسیس شرکت انجام دهند. به همین خاطر تاسیس انواع شرکت ها از جمله شرکت با مسئولیت محدود بسیار رواج یافته است. در همین راستا بایستی با نکات مختلفی از جمله حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد همراه ما باشید تا به این موضوع بپردازیم.

ادر هر زمینه‌ای نیاز به خدمات حقوقی دارید مجموعه دادخواهان مجد تمام و کمال درخدمت شماست. همین امروز با ما تماس بگیرید تا برنده قطعی پرونده خود باشید.

شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

قبل از اینکه به سراغ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود برویم، ضروری است که با تعریف این شرکت آشنا شویم. شرکت با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی است که در تمامی سیستم های حقوقی جهان شناخته می شوند. به همین خاطر قانونگذار، در ماده 94 قانون تجارت ایران نیز به تعریف شرکت با مسئولیت محدود پرداخته است. این ماده عنوان می کند: «شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد – فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است».

همانطور که دیدید سه عنصر مهم در تعریف شرکت با مسئولیت محدود وجود دارند که عبارت است از:

  • اعضای آن باید دو نفر یا بیشتر باشند.
  • برای امور تجارتی تاسیس شده باشد.
  • میزان مسئولیت شرکاء محدود به آورده آنها خواهد بود.
شرکت با مسئولیت محدود چیست؟
شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد – فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

مزایای تاسیس شرکت های با مسئولیت محدود:

امروزه افراد زیادی به دنبال تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و به تبع آن دانستن حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود می باشند. این محبوبیت به خاطر مزایایی است که تاسیس شرکت با مسئولیت محدود برای افراد به ارمغان می آورد. این مزایا عبارتند از:

  • آسان بودن ثبت این شرکت و صرفه جویی در زمان.
  • نیاز داشتن به حداقل دو عضو.
  • امکان استفاده از تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی.
  • مشخص بودن وظایف هر شخص در شرکت.
  • میزان مسئولیت شرکا برابر با آورده آنهاست؛ نه بیشتر و نه کمتر.
  • داشتن دغدغه های مالیاتی کمتر نسبت به سایر شرکت ها.
  • راحت تر بودن نقل و انتقال سهم الشرکه ها.

شرایط تاسیس و ثبت شرکت های با مسئولیت محدود:

اکنون که با تعریف شرکت با مسئولیت محدود و مزایای تاسیس چنین شرکتی آشنا شدیم، در راستای بررسی حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود بایستی به بررسی شرایط تاسیس و ثبت این شرکت بپردازیم. این شرایط عبارتند از:

  • حضور حداقل دو شریک برای تاسیس شرکت.
  • فراهم نمودن حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و ذکر آن در اساسنامه.
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی در اغلب اوقات.
  • انجام شدن پروسه ثبت شرکت در دو هفته.
شرایط تاسیس و ثبت شرکت های با مسئولیت محدود
• فراهم نمودن حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و ذکر آن در اساسنامه یکی از شرایط ثبت این نوع شرکت است.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود:

اکنون نوبت آن است که به سراغ حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود برویم. همانطور که ذکر شد، یکی از شرایط مهم و ضروری برای تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود فراهم نمودن حداقل سرمایه لازم برای تاسیس آن می باشد اما شاید از خود بپرسید که حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، حداقل سرمایه لازم برای انجام این کار، یک میلیون ریال یا تنها 100 هزار تومان خواهد بود. بله این رقم را درست خواندید! همین مسئله باعث شده است که افراد زیادی برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود از خود تمایل نشان دهند و فعالیت تجاری خود را در قالب این شرکت بگنجانند.

 

مدارک لازم برای تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

همانطور که ذکر شد، فراهم کردن حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (100 هزار تومان) از جمله شرایط اساسی تاسیس و ثبت این شرکت می باشد. به همین خاطر در ادامه به بررسی مدارک لازم برای تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود خواهیم پرداخت.

این مدارک عبارتند از:

  • کپی مدارک هویتی تمامی اعضا نظیر کارت ملی و شناسنامه.
  • ارائه شماره تلفن همراهی که به نام اعضا باشد.
  • ارائه آدرس و کد پستی به عنوان محل شرکت.
  • اگر سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود از بین اشخاص حقوقی انتخاب شوند، بایستی معرفی نامه نمایندگان و تصویر روزنامه رسمی را ارائه نمود.
  • ارائه دو نمونه اساسنامه شرکت به انضمام امضای تمامی سهامداران.
  • دریافت و تکمیل تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود به انضمام امضای تمامی سهامداران.
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و همچنین هیئت مدیره به انضمام امضای سهامداران.
  • ارائه دو نمونه از شرکت نامه به انضمام امضای تمامی سهامداران.

آیا برای تاسیس شرکت باید از وکیل کمک بگیریم؟

اکنون که با حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود آشنا شدیم، بایستی به یکی دیگر از مهم ترین سوالات متقاضیان مشاوره حقوقی تاسیس شرکت بپردازیم. آیا برای تاسیس شرکت بایستی از وکیل کمک گرفت؟ افرادی که قصد تاسیس شرکت را دارند، می خواهند که یک فعالیت تجاری را شروع کنند. در نتیجه بایستی به این نکته توجه داشته باشند که اگر اولین گام های شروع فعالیت تجاری یعنی تاسیس و ثبت شرکت با ساده انگاری و بدون کمک وکیل انجام شود، قطعا تبعات زیادی خواهد داشت. در نتیجه اگر به دنبال تاسیس شرکت با مسئولیت محدود هستید، بهتر است تمامی مراحل را با مشورت وکیل تاسیس شرکت انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

وکیل تاسیس شرکت
وکیل تاسیس شرکت

سخن پایانی:

در آخرین بخش از این مقاله به این نکته اشاره کردیم که مشورت با وکیل تاسیس شرکت برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود بسیار ضروری است اما این کار مهم را نمی توان به وکلای بی تجربه و کم سابقه سپرد. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با در اختیار داشتن بهترین وکلای تاسیس شرکت در کنار شما عزیزان هستیم تا پروسه تاسیس شرکت با مسئولیت محدود را برای شما تسهیل کنیم. همچنین جهت راحتی شما عزیزان امکان مشاوره آنلاین و رایگان را نیز فراهم کرده ایم.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا