وکیل ملکی آنلاین

وکیل ملکی آنلاین
با توجه به گستردگی دعاوی حقوقی و کیفری، افراد بسیاری به وکیل نیاز پیدا میکنند. از سمتی با توجه به درگیری‌های روزمره، شاید حضور در دفاتر و موسسات حقوقی به سادگی میسر نباشد. گسترش فضای مجازی و ابزار های دیجیتال و همچنین بستر های آنلاین، تا حدی این مشکل را رفع کرده است. موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان، به عنوان یکی از برترین موسسات حقوقی تهران، در راستای تسهیل دسترسی افراد جامعه به وکیل حرفه ای، از طریق پلتفرم‌های دیجیتال، امکان مشاوره با وکیل آنلاین را فراهم نموده است. در طول این مقاله به بررسی موضوع وکیل آنلاین پرداخته ایم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

وکیل ملکی 

در مقاله های قبلی راجع به وکیل ملکی توضیحات کاملی ارائه شد. همچنین اشاره شد که چرا باید از یک وکیل ملکی حرفه ای کمک بخواهیم. در این مقاله قصد داریم تا ابعاد دیگری از این موضوع را زیر ذره بین ببریم. بعضا افراد تمام دارایی های خود را که دست رنج سال ها تلاش است را برای خرید یک ملک یا یک زمین هزینه میکنند. حالا فرض کنید به هر دلیلی ارزش واقعی این زمین از هزینه ای که فرد پرداخته است بسیار پایین تر باشد. یا اینکه زمین وقفی باشد یا سند رسمی نداشته باشد. حتی در پرونده هایی دیده شده است که زمین به چندین نفر فروخته شده است. همچنین در این مقاله به بررسی مساله مشاوره آنلاین با وکیل ملکی و محاسن این موضوع نیز خواهیم پرداخت. 

همه چیز راجع به دعاوی ملکی—–< اینجا کلیک کنید

سوال اینجاست که چگونه از تمام این مسائل به دور باشیم؟ تنها یک پاسخ وجود دارد! با یک وکیل حرفه ای  و با تجربه در حوزه املاک و اراضی مشورت نمایید. در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا تعریفی از وکیل ملکی ارائه دهیم و در ادامه ویژگی هایی که یک وکیل ملکی حرفه ای باید داشته باشد را تشریح نماییم. همچنین با توجه به گسترش ویروس کرونا بسیاری از افراد ترجیخ میدهند مه به صورت آنلاین با وکیل خود در ارتباط باشند که مزایای این کار نیز گفته خواهد شد. توصیه میکنیم که حتی اگر در حال حاضر در حوزه ملک درگیر نیستید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. 

تعریف مختصر از دعاوی ملکی

دعاوی ملکی شامل طیف وسیعی از دعاوی حقوقی و کیفری میشود که عمده آنها به دلیل عدم آگاهی افراد از قوانین نگارش و تنظیم قرارداد‌ ملکی رخ میدهند.  دعاوی ملکی انواع مختلفی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میشود. 

مهم ترین دعاوی ملکی حقوقی

 به مجموع فعالیت هایی که برای آزاد سازی سند ملک از رهن بانک انجام میشود، دعوی الزام به فک رهن میگویند. 

پایان کار گواهی است که از سوی شهرداری صادر میشود و برای تنظیم سند رسمی به این گواهی نیاز میباشد. در صورتی که استاندارد های شهرداری و سازمان نظام مهندسی در ساخت ساختمان رعایت نشده باشد، این گواهی صادر نمیشود و لذا امکان تنظیم سند رسمی وجود ندارد.

 خریدار و فروشنده در زمان معامله، زمانی را برای تنظیم سند رسمی مشخص میکنند. با این حال بعضا فروشنده از انتقال سند رسمی به دلایل مختلف امتناع مینماید. در این شرایط دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مطرح میشود. با طرح این دعوا خریدار میتواند از طریق مراجع ذی صلاح نسبت به دریافت سند رسمی ملک خریداری شده اقدام نماید. 

 زمانی که ملک یک شخص به صورت ناخواسته مورد تصرف شخصی دیگر قرار میگیرد و شخص حاضر به تحویل ملک نمیشود، مالک میتواند دعوای خلع ید را مطرح نماید تا ملک را به تصرف خود درآورد. 

 درصورتی که مال غیر منقولی را که شخص در آن سابقه تصرف دارد را با قهر از ید او خارج کنند، تصرف عدوانی رخ داده است. شما میتواند مقاله کامل تصرف عدوانی را در وبلاگ موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان مطالعه نمایید.

  • دعوای الزام به تحویل ملک:

  زمانی که افراد ملکی را به صورت پیش فروش خریداری مینمایند و یا ملکی را که در حال حاضر تحت تصرف مستاجر است را میخرند، فروشنده زمانی را برای تحویل ملک به خریدار مشخص مینماید. در برخی موارد فروشنده موفق به تحویل ملک در زمان مقرر نمیشود. در این شراط خریدار میتواند دعوای الزام به تحویل ملک را مطرح نماید. 

*** جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه دعاوی ملکی و دریافت مشاوره رایگان با وکیل ملکی کلیک کنید ***

مهم ترین دعاوی ملکی کیفری

در دعاوی ملکی کیفری موضوع اصلی رسیدگی به مواردی است که به صورت عمدی و مجرمانه و یا کلاهبرداری صورت پذیرفته اند. در ادامه به برخی از مهم ترین انواع دعاوی ملکی کیفری خواهیم پرداخت. 

  • دعاوی ملکی مربوطه به جعل اسناد: در برخی موارد خریدار مدارک فروشنده را به دقت بررسی نمیکند و استعلام نمیگرد دریغ از ان که مدارک فروشنده جعلی است. پرونده های کلاهبرداری زیادی وجود دارد که اشخاصی با جعل سند پول های هنگفتی از خریداران دریافت کرده اند. در این بخش توصیه میکنیم حتما قبل از انجام هرگونه معامله ای از صحت مدارک فروشنده مطمئن شوید. درصورتی که به هر دلیلی بعد از معامله متوجه شدید که مدارک فروشنده جعلی بوده است میتوانید با وکیل های ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد تماس بگیرید تا و مشاوره رایگا دریافت نمایید.
  • دعاوی ملکی تغییر کاربری زمین کشاورزیتغییر کاربری زمین کشاورزی بدون دریافت مجوز های رسمی و قانونی با توجه به اینکه سهوا نیست و عمدا انجام میشود، جزو دعاوی کیفری محسوب میشود و با مرتکب آن برابر قانون رفتار خواهد شد. جهت مطالعه تکمیلی درباره تغییر کاربری زمین کشاورزی به وبلاگ موسسه حقوقی دادخواهان مجد مراجعه نمایید.
********** جهت دریافت مشاوره رایگان از وکیل ملکی مشاوره رایگان کلیک کنید **********
  • انتقال منافع ملک غیر به افراد دیگر: یکی دیگر از انواع شایع دعاوی ملکی کیفری انتقال منافع ملک غیر به افراد دیگر میباشد. همانطور که از اسم آن بر می آید، بعضا افراد سودجو منافع ملکی که برای آنها نیست را در ازای مبلغی به فرد دیگری انتقال میدهند. به عنوان مثال کلاهبرداران ملکی را که برای آنها نیست را در ازای دریافت پول پیش به مستاجر اجاره میدهند و بعد از مدتی مالک واقعی خانه پیدا میشود و مشکلات ادامه پیدا میکنند.

سایر دعاوی ملکی کیفری به صورت تیتر وار در ادامه اشاره خواهد شد:

  • دعاوی خیانت در امانت
  • ورود غیر مجاز به ملک دیگران
  • دعوی خرید و فروش و معامله معارض
  • دعوی ارتکاب جرم کلاهبرداری در خرید و فروش و معاملات املاک و مسکن

در دعاوی کیفری باید به سه نکته دقت نمود: 

  1. در دعاوی کیفری اظهار عدم اطلاع، سوء تفاهم و یا سهل انگاری به هیچ وجه مورد قبول قاضی نیست. 
  2. پرونده های کیفری ملکی در صورت شکایت شاکی خصوصی یا مدعی العموم از مجرم مطرح میگردد. 
  3. پرونده های کیفری عموما به علت سودجویی یا کلاهبرداری مجرم تشکیل میشود.

مهم ترین دعاوی ملکی ثبتی

اینگونه دعاوی بیشتر مربوط به مفاد سند ملک یا قراداد خرید و فروش است. دعاوی ملکی ثبتی میتواند در هنگام و یا پس از عقد قرارداد خرید و فروش شکل گیرد. این گونه دعاوی عمدتا به علت سهل انگاری و یا تعجیل در هنگام عقد قرارداد ملکی به وجود می‌آیند. در ادامه به برخی از مهمترین انواع دعاوی ملکی ثبتی اشاره خواهد شد: 

  • دعاوی اجرای ثبت
  • دعوی ابطال سند رسمی
  • ابطال مراحل ثبتی
  • افراز ملک
  • دعاوی توقیف عملیات اجرایی
  • ابطال سند مالکیت معارض
  • دعوی ابطال نظریه هیات حل اختلاف اداره ثبت و اسناد کشور.

وکیل ملکی کیست؟

همانطور که میدانید، پرونده های حقوقی و کیفری در هر حوزه ای وجود دارد. از پزونده های طلاق گرفته تا کلاهبرداری، پرونده های مربوط به چک و سفته و… هر یک از این حوزه ها، نیاز به تخصص جداگانه ای دارد چرا که قوانین هر حوزه با دیگری متفاوت است. یکی از شایع ترین پرونده های قضایی که بعضا کیفری هستند و بعضا حقوقی، پرونده های ملکی میباشد. همانطور که پیش تری نیز اشاره شد، این قبیل پرونده ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. وکیل ملکی شخصی است که در حوزه دعاوی ملکی چه کیفری و چه حقوقی، تخصص کافی دارد. بنابراین، در صورتی که با پرونده های ملکی مواجه شدید، حتما وکیلی را برای پرونده خود انتخاب کنید که قبلا سابقه درخشان و پرونده های موفقی در این حوزه داشته است. 

اکثر افراد بر این باورند یک وکیل میتواند در هر حوزه ای آن ها را راهنمایی کند. در صورتی که این باور باوری غلط است. به عنوان مثال، آیا یک جراح قلب میتواند عمل مغز انجام دهد؟ مشخصا جواب خیر است. در حوزه حقوقی نیز این اصل جاری است. یک وکیل متخصص در حوزه طلاق و خانواده، احتمالا در پرونده کلاهبرداری ملکی نمیتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. 

چرا باید وکیل ملکی داشته باشیم؟ 

همانطور که قبلا نیز در مقالات مختلف اشاره نمودیم، مسائل مرتبط با حوزه ملک و اراضی دارای پیچیدگی های حقوقی و بعضا کیفری فراوانی میباشند. امروزه با توجه به قیمت های فضایی حاکم بر بازار ملک و زمین، بسیاری از افراد یا توانایی خرید ندارند. افراد  بعد از سالها کار و تلاش، تمام عایدی و پس انداز خود را به همراه مبالغ زیادی وام جمع آوری میکنند تا یک خانه بخرند. حال فرض کنید که خریداری که با این همه زحمت خود را برای خانه دار شدن آماده میکند در دام کلاهبرداران ملکی بیافتد. توصیه ما این است که پیش از عقد هر نوع قراردادی با وکیل ملکی مشورت نمایید تا از افتادن در دعاوی ملکی جلوگیری نمایید. اما چنانچه درگیر دعاوی ملکی شدید، بازهم وکلای موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان در کنار شما خواهند بود. 

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. 

مشخصات وکیل ملکی حرفه ای

با توجه به شرایط حاکم بر بازار ملک و اتفاقات گسترده ای که در این حوزه رخ میدهد، وکلای فرآوانی تصمیم به فعالیت در این حوزه گرفتند. مانند تمامی صنوف، برخی از این وکلا از صلاحیت لازم برای فعالیت در این بخش برخوردار نیستند. قصد داریم تا رخی از ویژگی های مهمی که یک وکیل ملکی حرفه ای باید داشته باشد را بیان کنیم تا در هنگام انتخاب وکیل خود دقت بیشتری داشته باشیدو انتخاب صحیح تری انجام دهید. 

  • دانش کافی در حوزه حقوق:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین معیار های انتخاب یک وکیل خوبف میزان تحصیلات و دانش اوست. به طبع، شخصی که تحصیلات مرتبط با رشته حقوقی نداشته باشد، احتمالا گزینه مناسبی برای انجام امر وکالت نمیباشد. . وکیل ملکی خوب باید قوانین حوزه املاک و اراضی را به خوبی بداند تا در شرایط مختلف بتواند از حقوق موکل خود به خوبی دفاع کند. 

  • داشتن پرونده های موفق: 

سابقه وکلا بسیار مهم است. اگر به سراغ وکیلی رفته اید که تنها تعداد انگشت شماری پرونده ملکی انجام داده است و در آنها نیز نتایج خوبی نگرفته، با احتیاط بیشتری عمل کنید. توصیه میکنیم که اگر درگیر پرونده ای هستید که از حساسیت بالایی برخوردار است، به هیچ عنوان چنین ریسکی نکنید. چرا که ممکن است وکیل مورد نظر، در پرونده شما هم نتیجه مناسبی نگیرد و این موضوع باعث آسیب بزرگی به شما شود. 

  • پیگیری مداوم: 

یکی از مهمترین اصل هایی که هر وکیلی، نه تنها وکیل ملکی، باید داشته باشد، این است که در طول پرونده، مدام پیگیر وضعیت پرونده باشد. در بسیاری از پرونده ها دیده شده است که وکیل حتی در جلسه دادگاه حاضر نشده است. این کار میتواند به معنی شکست شما در پرونده باشد. از طرفی نیز در برخی پرونده ها، وکیل با پیگیری مستمر، رای قاضی را به نفع موکل خود برگردانده است. 

  • انصاف داشتن در مسائل مختلف:

یکی درگیر از مسائل بسیار مهمی که در انتخاب وکیل باید به آن دقت نمایید، منصف بودن وکیل است. بعضا با بالا رفتن ارزش پرونده، وکلا طمع میکنند و حق الوکاله های نا متعارفی را از موکل طلب میکنند. از آنجایی هم که پرونده در میانه راه است، موکلین ریسک تغییر وکیل خود را به جان نمیخرند و حاضر به پرداخت هزینه میشوند. به همین دلیل اکیدا توصیه میکنیم با وکیلی کار کنید دارای ویژگی های از این قبیل نباشد. 

وکیل ملکی آنلاین

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم ترجیح میدهند که به صورت آنلاین مشاوره دریافت کنند. در این مورد باید گفت که در بسیاری از موارد این کار شدنی است. اما در برخی موارد نیز، نیاز به حضور در موسسه حقوقی دارید تا به صورت حضوری با وکیل خود مشورت نمایید. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید تا راجع به یک قرارداد و بند های مختلف آن مشورت کنید، این کار به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است. اما اگر که چند روز آینده قرار دادگاه دارید و موضوعات گسترده ای نیز به رسیدگی دارند، توصیه میکنیم که یک قرار حضوری هماهنگ نمایید. 

البته شایان ذکر است که در تمامی موارد میتوان به صورت آنلاین و مجازی با وکیل ملکی خود صحبت کنید و مشاوره بگیرید و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. چه بسا که بسیاری از افراد در جلسات مجازی، بهتر از جلسات حضوری با وکیل خود ارتباط برقرار میکنند و به همین سبب، وکیل اطلاعات گسترده تری از پرونده کسب میکند. 

وکیل حرفه ای املاک

موسسه حقوقی دادخواهان مجد، با در اختیار داشتن برترین وکلای ایران در حوزه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. توجه داشته باشید که زمانی که شما با یک موسسه حقوقی قرارداد میبندید، تنها یک وکیل پیگیر پرونده شما نیست و یک تیم از وکلای با همکاری هم پرونده شما را پیش میبرند. لذا به پشتوانه تیم متخصص و مجرب، موسسه حقوقی دادخواهان مجد همواره نتایج مطلوبی را در پرونده های این حوزه کسب کرده است. 

برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره 09126131767  تماس حاصل فرمایید. همچنین با تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان یتوانید از مشاوران ما بخواهید تا در کوتاهترین زمان با شما تماس بگیرند. همچنین شما میتوانید با خرید پکیج های حقوقی را با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید و از امکانات مختلف حقوقی دادخواهان مجد به صورت یکجا برخوردار شوید. 

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دسته‌بندی نشده

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری، مرجعی تخصصی برای رسیدگی به امور مربوط به اراضی و تشخیص نوع آنهاست. این کمیسیون در راستای اجرای قانون

دسته‌بندی نشده

آشنایی با کمیسیون رفع خطر شهرداری

کمیسیون رفع خطر شهرداری که در بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری به آن اشاره شده، وظایف مهمی در زمینه حفظ ایمنی و سلامت شهروندان

8 دیدگاه دربارهٔ «وکیل ملکی آنلاین»

    1. سلام خدمت جناب رضایی
      بله
      با شماره های وبسایت تماس بگیرید تا با وکیل ملکی موسسه به صورت مستقیم صحبت کنید و یا اینکه اگر سوالی دارید میتونید تو قسمت کامنت ها مطرح کنید حتما در اسرع وقت پاسخ داده میشه

  1. با سلام برای اینکه بتوانم حکم تخلیه و یا دستور تخلیه مستاحر ملک خود را بگیرم چه مدتی به طول می انجامد؟

    1. پاسخ: به دلیل اینکه حکم تخلیه نیازمند برگزاری جلسه دادرسی و دعوت طرفین و در نهایت صدور حکم می باشد زمانی بالغ بر دو الی چهار ماه به طول می انجامد اما دستور تخلیه امری فوری بوده و مطابق قانون طی مدت یک هفته صادر می گردد چرا که نیازمند تشکیل جلسه نمی باشد.

  2. مرتضی علیزاده

    با سلام ملکی را از شخصی خریداری نمودیم و مقدار صد میلیون تومان از ثمن معامله می بایست هنگام تنظیم سند پرداخت می گردید اما فروشنده برای سند زدن حاضر نمی شود چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟

    1. پاسخ: شما در موعد تنظیم سند به دفترخانه مراجعه و گواهی عدم حضور فروشنده را اخذ سپس در صورت پیش بینی حق خسارت به ازای هر روز تاخیر جهت سند زدن می توانید خسارت ناشی از این کوتاهی فروشنده را جبران کنید ضمن اینکه دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نیز به طرفیت وی باید طرح گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا