بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند

بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند؟
تصادف یک موضوع غیر قابل پیش بینی میباشد که هر شخصی ممکن است با آن موتجه شود. یکی از سوالاتی که افراد زیادی از ما میپرسند این است بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

حوادث رانندگی اکثر اوقات قابل پیش بینی نیستند و همواره با تلفات جانی و مالی همراه‌اند. بیمه یکی از موضوعاتی است که میتواند تا حد زیادی از بار خسارت مالی تصادفات بکاهد و از این بابت کمک بزرگی به حادثه دیده میکند. با وجود اینکه بیمه میتواند یک کمک بزرگ در حوادث رانندگی باشد، اما عدم آگاهی از نکات مختلف مربوط به آن، ممکن است شما را از مزایای بیمه محروم سازد. در همین راستا در این مطلب به بررسی یکی از موضوعات مهم بیمه‌ای با عنوان ” بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند” خواهیم پرداخت.

 

آیا دیه بزرگسال (کبیر) با خردسال (صغیر) فرق میکند؟

در قدم دوم برای رسیدن به پاسخ این سوال که بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند، به بررسی تاثیر سن در دیه خواهیم پرداخت. در جمهوری اسلامی ایران، دیه انسان کامل ارتباطی با سن ندارد و خردسال بودن یا بزرگسال بودن در میزان دیه تاثیری ندارد.

بیمه تا چه میزان از دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت می کند؟

بعد از اینکه مفهوم دیه را دقیق شناختیم و تاثیر سن در پرداخت دیه را بررسی کردیم، در این بخش به این سوال کلیدی پاسخ خواهیم داد!

تمامی مالکان خودرو موظف هستند بیمه شخص ثالث را برای خودرو خود تهیه کنند. در غیر این صورت شامل جریمه خواهند شد. بنابراین شرکت بیمه‌گزار موظف است تمام دیه کشته شدن فرد خردسال در حوادث رانندگی را پرداخت کند.

نتیجه گیری

شرکت بیمه موظف است در طول مدت قرارداد، در صورت وقوع حادثه، دیه فرد فوت شده را بپردازد و این موضوع ارتباطی با خرد سال بودن یا بزرگسال بودن شخص ندارد. اگر نیاز به مشاوره بیشتر با یا راهنمایی دقیق‌تر در این زمینه دارید، میتوانید با وکلای موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان با در اختیار داشتن برترین وکلای تهران، آماده خدمت رسانی به موکلین عزیز در دعاوی مختلف حقوقی و کیفری میباشد.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

شکایت از شهرداری بابت تخریب املاک
شهرداری

شکایت از شهرداری بابت تخریب املاک

مطابق قانون، تخریب عمدی اموال دیگران جرم محسوب می شود و  با مجازات همراه خواهد بود. در صورت وقوع جرم تخریب عمدی می توان با

دسته‌بندی نشده

کمیسیون سرمایه گذاری شهرداری چیست؟

در دنیای امروز، توسعه شهری بدون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی امری دشوار و تقریبا غیرممکن است. شهرداری ها به عنوان متولیان اداره شهرها، برای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا