آشنایی با مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پادکست مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران چه ضرورتی دارد؟ آیا این کار می تواند باعث برنده شدن ما در پرونده های حقوقی تهران شود؟ همه روزه افراد زیادی برای دریافت خدمات حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری تهران به موسسه حقوقی دادخواهان مجد مراجعه می کنند. این افراد سوالات زیادی را در ذهن خود پرورش می دهند که از جمله مهم ترین و پر تکرار ترین آنها می توان به سوالات مذکور در ابتدای مقاله اشاره داشت. پس با یکی دیگر از مقالات موسسه حقوقی دادخواهان مجد همراه باشید تا به صورت کامل و تفصیلی به این موضوع پرداخته شود.

مشاوره حقوقی چیست؟

هنگام بررسی مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران بایستی به تعریف مشاوره حقوقی بپردازیم. در واقع امروزه هنگامی که مشکلی در حیطه های گوناگون برای ما به وجود می آید، در ابتدا برای حل و فصل آن نظر یک متخصص در آن حیطه را می پرسیم. برای فیصله دادن به پرونده های حقوقی تهران نیز بایستی از یک وکیل پایه یک دادگستری تهران مشورت بگیریم. در نتیجه می توان مشاوره حقوقی را اینگونه تعریف کرد: «مشاوره حقوقی عبارت است از ارائه نمودن راهکارهای حقوقی و اصولی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران».

انواع مشاوره حقوقی:

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری بایستی بدان بپردازیم، انواع مشاوره حقوقی می باشد. مشاوره حقوقی با توجه به معیارهای گوناگونی تقسیم بندی می شود.

با این حال معمولاً می توان آن را به سه نوع تقسیم نمود:

  • مشاوره حقوقی حضوری: همانطور که از نام این روش مشخص است، فرد برای صحبت با وکیل پایه یک دادگستری تهران باید به دفتر وکیل مورد نظر مراجعه کند.
  • مشاوره حقوقی تلفنی: در این روش فرد نیازی به مراجعه حضوری به دفتر وکیل ندارد. در واقع تنها از طریق تماس با وکیل، مشکل خود را با ایشان در میان می گذارد.
  • مشاوره حقوقی آنلاین: در این روش نیز حضور متقاضی در دفتر وکیل الزامی نمی باشد. فرد به صورت اینترنتی می تواند از دانش و تخصص وکیل پایه یک دادگستری تهران بهره ببرد.

تفاوت مشاوره حقوقی و گرفتن وکیل:

اکنون بایستی با تفاوت مشاوره حقوقی و گرفتن وکیل برای حل و فصل پرونده های حقوقی تهران آشنا شویم در ابتدا باید بگوییم که هزینه مشاوره حقوقی با وکیل در مقایسه با گرفتن وکیل بسیار به صرفه تر است. همچنین یکی دیگر از تفاوت های دو اصطلاح مذکور، این است که در مشاوره حقوقی، وکیل با شنیدن شرایط موجود راهکارهای حقوقی مناسبی را ارائه خواهد داد. در واقع وی هیچ نقشی جز ارائه راهکارهای حقوقی در حل و فصل پرونده ها نخواهد داشت. در صورتی که در گرفتن وکیل، موکل تمامی مراحل حل و فصل پرونده را بر عهده وکیل قرار می دهد.  نتیجه وکیل بایستی تمامی مراحل از جمله پیدا کردن راهکارهای حقوقی، نوشتن لایحه دفاعیه یا دادخواست، حضور در دادگاه و غیره را شخصا انجام دهد.

وکیل پایه یک کیست؟

در اولین گام بررسی مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران ذکر کردیم که مشاوره حقوقی الزاماً باید توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران انجام شود. در این بخش قرار است به طور کامل با وکیل پایه یک دادگستری تهران آشنا شوید.

بسیاری از مردم، وکیل را شخصی می دانند که با دریافت پول می تواند در دادگاه از آنها دفاع کند. این تعریف از وکیل تا حدی درست است. در واقع دکترین حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری تهران را شخصی می دانند که ضمن اخذ پروانه وکالت خود به عضویت کانون وکلای دادگستری تهران در آمده است. این وکیل با دریافت مبلغی که به آن حق الوکاله می گویند، نسبت به حل و فصل پرونده های حقوقی تهران مشغول می باشد. البته فرد برای دریافت پروانه وکالت، بایستی مراحل گوناگون و سختی از جمله شرکت در آزمون اختبار و دوره کارآموزی را پشت سر بگذارد.

اهمیت مشاوره با وکیل:

شاید از خود بپرسید که مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران چه اهمیتی دارد؟ پاسخ این سوال کاملاً مشخص است. فرض کنید، مشکلی برای پای شما به وجود آمده و قرار است آن را عمل کنید. آیا خودتان دست به تیغ جراحی برده و این کار را انجام می دهید یا آن را به دستان یک متخصص جراح می سپارید؟ قطعاً انتخاب شما گزینه دوم خواهد بود.

به وجود آمدن مشکلات حقوقی نیز چنین هستند. در واقع قوانین و مقررات پیچیده و متنوعی پیرامون مشکلات حقوقی وجود دارد که حل و فصل آنها تنها از عهده یک وکیل بر می آید. چرا که وی به طور کامل بر این قوانین تسلط دارد. از طرفی مشکلات حقوقی و عدم حل و فصل اصولی آنها ممکن است تبعات زیان بار و غیر قابل جبرانی برای شما داشته باشد. به نحوی که حتی ممکن است جان یک بی گناه گرفته شود. مسائل فوق الذکر به خوبی اهمیت مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران را مشخص می کنند.

مزایای مشاوره با وکیل:

حال که با اهمیت و ضرورت مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران آشنا شدیم، بایستی با مزایای مشاوره رایگان با وکیل نیز آشنا شویم. در واقع مشورت برای حل و فصل پرونده های حقوقی تهران با وکیل دارای مزایای زیادی می باشد که عبارتند از:

  • بررسی کامل پرونده و ارائه راهکارهای حقوقی و اصولی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب.
  • جلوگیری از صرف هزینه های آتی.
  • نجات یافتن از بن بست های حقوقی.
  • تسهیل فرایند دادرسی با انجام برخی مقدمات از قبیل تامین دلیل، تامین خواسته یا فرستادن اظهارنامه.
  • حدس دفاعیات طرف مقابل و کمک به پیشبرد هدفمند پرونده.
  • جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده.

مشاوره رایگان حقوقی؛ از رویا تا واقعیت:

هنگامی که سخن از مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری تهران مطرح می شود، بسیاری از افراد فکر می کنند که چنین چیزی وجود ندارد. ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد با فراهم کردن مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه دادگستری تهران سعی داشته ایم به این تصور غلط پایان دهیم. شما می‌توانید همین الان جهت دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی ملکی، مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد و… با وکلای موسسه ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا