شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی

شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی
بسیار دیده ایم که افراد از آنلاین شاپ‌ها محصولی را سفارش داده‌اند اما محصولی که برای آنها ارسال شده است با تصویری که در فروشگاه دیده‌اند متفاوت است. در این مقاله به بررسی کامل قوانین این حوزه خواهیم پرداخت و اینکه اگر این اتفاق برای ما افتاد چگونه شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی را مطرح نماییم. آیا اصلا نیازی به ثبت شکایت هست؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی: آنلاین شاپ‌ها یا همان فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های اینترنتی هستند که در زمینه های مختلف اقدام به فروش اجناس میکنند. همه‌مان یا از آنلاین شاپ‌ها خرید کرده‌ایم یا حداقل در فضای مجازی تبلیغات و فعالیت‌های آنها را دیده ایم. گسترش اینترنت و امکان دسترسی عموم جامعه به فضای مجازی، باعث شد تا بسیاری از کسب و کار‌‌ها به فکر توسعه بخش دیجیتال مارکتینگ خود بیافتند. از سمت دیگر بسیاری از افراد با سرمایه حداقلی و بدون هزینه اجاره، کسب و کار خود را تحت عنوان کسب و کار‌های استارت‌آپ راه اندازی کردند. با توجه به سهولت خرید اینترنتی و از سمت دیگر قیمت مناسب کالا‌‌های عرضه شده توسط این تیم ها، بسیاری از مشتریان روی به خرید اینترنتی آوردند.

در این بین کلاهبرداران نیز دست به کار شدند و باعث ایجاد بدبینی نسبت به خرید اینترنتی شدند. البته که تمام نارضایتی ها مربوط به کلاهبرداری نبوده و نیست و بعضا نیز اختلافاتی میان خریدار و فروشنده شکل میگیرد. یکی از نارضایتی‌های ایجاد شده، مربوط به عدم تطابق تصویر محصول در آنلاین شاپ با محصول ارسالی میباشد. اگر شما ام به دنبال شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی میباشید تا انتهای مطلب همراه ما باشید

*** مشاوره با وکیل ***

از چه آنلاین شاپی خرید کنیم؟

با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین شاپ‌ها، دولت قوانین مختلفی را برای رسیدگی به این کسب و کار‌های وضع کرد. از جمله قوانین تجارت الکترونیک و قوانین مربوط به کسب و کار‌های خانگی. اگر قصد خرید از آنلاین شاپ دارید توصیه میکنیم به موارد زیر دقت نمایید:

  • وبسایت رسمی داشته باشد
  • نماد اعتماد الکترونیک در وبسایت بررسی شود
  • درصورتی که قابلیت پرداخت آنلاین دارد حتما از طذیق درگاه شاپرک باشد
  • امکان تعویض کالا داشته باشد
  • امکان پرداخت درب منزل داشته باشد

و در نهایت توصیه میکنیم از فروشگاه‌های اینترنتی معروف مانند دیجی کالا خرید خود را انجام دهید. 

شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی

همانطور که گفتیم، در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا شکایت از آنلاین شاپ ها بابت مغایرت تصویر محصول و محصول ارسالی  ممکن است یا خیر. و همچنین مراحل انجام شکایت به چه طریق است؟

طبق قوانین تجارت الکترونیک، مشتری میتواند کالای خریداری شده را تا 7 روز مرجوع نماید. در واقع اگر تصویر محصول با محصول ارسالی مغایرت داشته باشد و یا کالای ارسالی ویژگی‌های مد نظر مشتری را نداشته باشد، مشتری میتواند کالا را مرجوع نماید. حال اگر فروشنده از بازپس گیری کالا امتناع نماید، خریدار میتواند از طریق مراجع ذی صلاح شکایت حقوقی خود را مطرح نماید. در اولین قدم مشتری باید به اتحادیه صنف مورد نظر مراجعه کند تا پرونده شکایت به جریان بیافتد.

مشاوره با وکیل آنلاین

اگر نیاز به مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف مانند دعاوی ملکی، دعاوی پولی بانکی، تنظیم قرارداد و… دارید با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره فوری

مطالب مشابه

دعاوی خانواده

طلاق صوری چیست و چه پیامد هایی دارد؟

طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل اجتماعی است که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد داشته باشد. این پدیده که

دعاوی خانواده

نشوز چیست؟

نشوز یکی از مفاهیم مهم و پیچیده در فقه اسلامی است که به حالت عدم تمکین و نافرمانی یکی از زوجین نسبت به دیگری اشاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا